Nog een dag in New Plymouth

10 januari 2017 - New Plymouth, Nieuw-Zeeland

10.01.2017: Vandaag begon de dag met triest en troosteloos weer het regende en het waaide hard. Niets wees erop dat het later die dag schitterend weer zou worden. Dan maar even rustig aan beginnen met een bakkie en een ontbijt met een gekookt eitje. Daarna even bellen en bijpraten met Robin via de whats-app en nog even appen met Marije want daar hadden we gisteren al uitgebreid mee gesproken. Vervolgens werd het toch droog en dus tijd om snel een handwasje te doen, moat ek gebeure nou. Maar waar hang je dat nu allemaal toch op; zie foto's van vandaag. Rond het middaguur begon het echt mooi weer te worden en dus op pad naar de berg waar alles in deze regio om draait nl. Mount Taranake. Gister nog onzichtbaar maar nu van alle kanten duidelijk te zien. Keuning F. moest zo nodig een foto vanaf een gevaarlijke stop plaats maken want ja, stel je voor de berg zou zometeen weer in de bewolking verdwijnen!! Het laatste stukje rijden ging 10 km stijl bergop over een hele smalle weg. Passeren was echt wel even een dingetje. Boven aangekomen eerst naar het bezoekerscentrum. Daar hebben we een wandelroute uitgezocht en dat was vanaf de eerste merendeel de moeite waard. Het ene plekje was nog mooier dan het andere. Mooie paden met links en rechts fantastische regenwoud achtige begroeiing. En iedere keer weer rees Mtn. Taranake er huizenhoog bovenuit...werkelijk schitterend. Via smalle paden en dikke keien moest een riviertje over steken en ging het pad aan de andere kant weer door. Hier en daar een watervalletje en aan het einde van de route doorgelopen naar de echte watervallen. Na dik 2 uren wandelen in de felle zon wel een ijsje verdient. Op de terugweg nog tanken en boodschappen doen. Lekkere dingen kopen om zometeen in het zonnetje te borrelen....ja de Keuning-kjes genieten volop. Na een heerlijke maaltijd, klaar gemaakt door chefkok Ingrid (ik yt altyd sa lekker) nu weer tijd om ons blog bij te werken. Vanavond misschien nog even de stad in want er schijnt een leuk festival in het grote park te zijn. F.