2e dag Florence

6 oktober 2018 - Firenze, Italië

Omdat je na 1 dag natuurlijknog niet uitgekeken bent in zo'n mooie stad als Florence, hebben we vanmorgen bij de receptie vd camping nog en nacht bijgeboekt. Daarna weer op de fiets naar het centrum maar nu wel met regenkleding en paraplu mee, want het is vandaag regenachtig. Ons 1e highlight was de klim naar Piazzala Michelangelo. Vanaf deze berg heb je een werkelijk prachtig uitzicht over de stad met al haar markante gebouwen. Geen wonder dat de naamgever van dit plein zo'n prominente plaats boven de stad heeft gekregen, want wat heeft Michelangelo met zijn veelzijdigheid als kunstschilder, beeldhouwer, architect en dichter veel invloed gehad in deze stad. Daarnaast was een bezoek aan het kerkje San Miniato al Monto ook zeker een bezoekje waard met name vanwege de weergave van een Jacobsladder, erg fraai. Nadat we ook nog een kort kijkje hadden genomen op de 'begraafplaats', 10 hoog en 30 breed in de muur, ging het flink regenen. Eerst maar weer naar beneden en met de fiets naar het centrum. Daar wilden we aanvankelijk graag een bezoek brengen aan de Dom, maar de wachtrij was nog langer dan gisteren. Dan eerst maar naar de in Romaanse stijl gebouwde doop kapel ter ere van Johannes de Dooper, het Baptisterium San Giovanni. Bijzondere bouwstijl aan de binnenkant en plafondschilderingen met veel gebruik van goud. Daarna op zoek naar een lekker Italiaans broodje en die zijn er echt genoeg hier zeg.
Daarna hebben we nog een bezoek gebracht aan de overdekte markt waarbij met name de foodmarkt veel Italiaanse specialiteiten liet zien. Toch weer heel anders dan de foodmarket in Singapore die ook geweldig was. Aan de buitenkant van deze markt echt heel veel kraampjes met lederwaren. Ze verkopen bijna allemaal hetzelfde, hoe moet je hier je bestaan opbouwen. Nou ja, daar hoeven wij ons ook niet druk om te maken.
We zoeken tot slot van deze mooie dag nog een leuk restaurantje op en hebben uiteraard pizza & spaghetti gegeten met een super lekker toetje.
Terug naar de camping weer regen, maar snel de super knalgele kleding aan dan zien ze ons ook goed in het drukke verkeer...

1. Janny:
    6 oktober 2018
    Johannes de Dopper...? Dat klinkt wel heel 'modern' #Dopper ;-)