Van Belle Italia naar Viva la France

14 oktober 2018 - Castellane, Frankrijk

Na meer dan 14 dagen Italië verlaten we dit mooie en zonnige land en gaan vlakbij Monaco de grens over. Daar worden we door de Franse douane aangehouden. Hij wil in onze camper kijken of we ook verstekelingen aan boord hebben. Gister toen we terug kwamen uit Monaco was er aan beide kanten van de grens ook extra bewaking in verband met een demonstratie voor legalisatie van alle vluchtelingen. Dat is in deze regio een belangrijk issue. We rijden vervolgens via de kustroute naar Nice en gaan daar omhoog Frankrijk in. Eerst nog even tanken en boodschappen doen bij Le Clerck en een noodlesoepje. Het is het eerst eten wat Ingrid sinds gisteravond krijgt. Toen ging het even niet goed met de verwerking van een broodje kebab in het spijsverteringskanaal 🙄. Toen we onze weg vervolgden kwamen we vervolgens op een kronkel weg de berg op. Die weg werd smaller en steile. Deed een beetje aan de Stelvio pas denken van 2 weken geleden 🙃. Mooie route, dat wel, maar tot bijna boven de boomgrens had niet nodig geweest. Enfin, maar even doorzetten en uiteindelijk komen we bij het kleine plaatsje Castellane. Echt een hele rustige camping: er staat nog 1 camper. We maken een wandeling het plaatsje in. Wat opvalt is de hoge solo-berg met het kerkje erop. Een klim van 185 meter. Die slaan wij over. De eerste tekenen van de herfst zijn hier al zichtbaar. We gebruiken deze camping op doorreis om morgen ergens bij een meer uit te komen...

1. Ik:
    15 oktober 2018
    Wat is dit toch grappig, jullie komen op zoveel plekken waar wij ook zijn geweest. Foto's van dezelfde bergen,plaatsen en misschien ook wel dezelfde campings. We beleven onze vakanties opnieuw. Geniet nog van de komende weken, groetjes Bauke en Petra
  2. Ik:
    16 oktober 2018
    Aanrader:Lac du Verdon (gorges du verdon)zijn wij geweest en bij Lac de Serre-poncon(st Vincent les Forts)