Bezoek aan de tempels van Angkor Wat

20 augustus 2018 - Angkor Wat, Cambodja

We zijn 3 nachten in de vroegere hoofdstad van Cambodja, Siem Reap. Gisteravond nog de stad in geweest om een hapje te eten. Nou dat kun je hier echt 'te kust en te keur'. Het is in de pubstreet allemaal te doen. Een soort Kermis van restaurants, pubstreet, veel verschillende soorten luide muziek, veel verlichting, straatverkopers ennn.....tuktuk chauffeurs die je de kop helemaal gek zeuren of ze je weg mogen brengen. En uiteindelijk wil je naar je hotel en moet je onderhandelen. Zij willen 3 dollar hebben en wij maar 2 dollar betalen. Tot nog toe winnen wij!

Vandaag weer vroeg uit de veren want we willen het grote tempelcomplex van Angkor Wat bekijken, de nummer 1 wereldwijd op de lijst van 'must see' van lonely planet. En dus zitten we braaf om 7.30 uur in de tuktuk die ons even buiten de stad bij één van de ingangen brengt. Met een lokale gids en onze eigen gids Jurry worden we rijk voorzien van informatie. Over het ontstaan rond het jaar 1000, de duur van de bouw, welke materialen en vooral ook de betekenis van de verschillende versierselen. ....Morgen meer, oogjes vallen dicht... Ja daar zijn we weer. Wat hebben we een mooie dag gehad in hAngkor Wat. Bijzonder om te zien hoe de mensen hier vertellen over het Bhoedhisme. De Hindoeïstische Cambodjaan is ook automatisch Bhoedistisch want deze 2 religies zijn hier onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het verhaal van deen slang met 7 hoofden (Naga) is prachtig. Ook het streven van iedere Boedist is voor ons als materialistisch ingestelde westerlingen best wel iets om over na te denken; goed zijn voor een ander met als hoogtepunt het bereiken van de Nirvana; opperste vorm van puurheid en volledige wederkerigheid/onsterfelijkheid. Wij zijn van 8.00 tot 15.30 uur in dit tempelcomplex en zijn bijna geroosterd door de hitte. Tijd om met de tuktuk terug te gaan naar ons hotel en een frisse duik te nemen in ons zwembad. Je hoorde het water bijna sissen, iedereen van onze lag in het w as ter om af te koelen. Ingrid & ik hebben ons daarna lekker laten masseren, wel verdient toch😀.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade