Nog een dagje aan de Waal

17 mei 2022 - Nijmegen, Nederland

Wel weer heel lekker hoor om weer even 2 nachten ergens te staan. Je kunt het net even rustiger aan doen omdat je weet dat je niet hoeft te verplaatsen. Gelukkig is de harde wind gisteravond gaan liggen, hadden we daar geen last van. Doordat het zo rustig was hoorde je de dieselmotoren van de grote scheepvaart 'voor de deur' wel heel goed, maar ach, als je één keer slaapt heb je daar geen last meer van.

We konden vanmorgen gelukkig meteen het buitenleven weer oppakken want de temperatuur was aangenaam. De zon liet nog wel verstek gaan en zou er pas halverwege de middag goed bijkomen.

De omgeving van Nijmegen met stadjes als Elst, Bemmel en Lent nodigen uit voor een flinke fietstocht, dat was er al een paar dagen niet van gekomen. Echt een leuke fietstocht met prima weer van rond de 60 km. Alleen onderweg was er weinig activiteiten / bijzonderheden die uitnodigden om even van de fiets te stappen. We zagen alleen een pottenbakker die zijn expositie had uitgestald. We zijn daar even binnen geweest. Misschien komt het ook wel om dat onze 'nieuwsgierigheids-sensoren' de afgelopen 3 en een halve week ontzettend zijn geprikkeld & gevoed.

We fietsen nog even rond in Nijmegen en hebben toen in het Kronerburger park een haring gegeten. Wat een mooie stad en wat hebben ze het daar voor alle weggebruikers gebruiksvriendelijk aangelegd.

Rond 5 uur komen we aan bij de camper. Daar gaat de aangeklede borrel over in een lichte maaltijd: couscous  met wat pindasaus en spiezen op de BBQ.

's Avonds zitten we nog lekker lang buiten en maken we plannen voor onze laatste standplaats. Dat zal waarschijnlijk ergens in de richting van Den Ham zijn. We hebben morgen een 'eetafspraak' bij de neef van Folkert.

1. Gerrit:
    18 mei 2022
    Dan ga je ook nog in de buurt van onze zwemmer Maarten komen. Doe hem de groeten als je hem tegenkomt.