Dagje Zeeland

26 april 2022 - Middelburg, Nederland

Vanmorgen waren we 'frij skrander' om 9.45 uur alweer op pad met de camper. Eerst naar de ANWB winkel in Bergen op Zoom om recente kaarten voor het buitenland te halen, kunnen we alle kanten op. Toen via de Zeeuwse bruggen en sluizen naar Zierikzee. Onderweg kwamen we langs een uitkijktoren van 40 meter bij de Krammersluizen. Schitterend om van bovenaf te zien waar Nederlanders goed in zijn: weg- en vooral waterbouw. Het hekwerk van de trap was ook echt heel fraai. Hierin waren verschillende soorten vissen en vogels verwerkt.

Bij Zierikzee aangekomen konden we de camper prima op een grote P kwijt en liepen vervolgens dit mooie stadje binnen. We waren onder de indruk van de fraaie en goed onderhouden panden. De stadspoort en het stadhuis waren echte eyecatchers. Toen we nog even langs de haven liepen kwamen we een kreeftenvisser tegen die zijn vangst wel even wilde laten zien en oja, ik mocht er ook even ѐѐn vasthouden! Later die dag zagen we in Veere dat een. Kreeftmenu daar € 99 kostte. 🙄. De horeca moet volgens ons sws een inhaalslag maken want 1 klein portie kibbeling voor € 8 is niet goedkoop...toch? En 1 portie friet erbij voor €3.50, wel vers volgens de verkoopster en ach ja, het is vakantie. Met later op de dag op een terras 2 kop koffie voor € 6.50 stimuleren wij de economie in Zeeland weer goed zullen we maar zeggen.

En door naar het plaatsje Koudekerke, vlakbij Middelburg, waar wij een leuke minicamping zagen. Meteen geboekt voor 2 nachten, zodat we morgen koningsdag hier nog even meepakken. Zo kunnen we vandaag nog even op de fiets naar het plaatsje Veere. Echt Nederlands weer, de zon scheen, het waaide hard en was pittig koud. Wel weer de moeite waard om dit beroemde Zeeuwse plaatsje te bezoeken. We vonden het er nog vrij rustig voor het seizoen, alles start weer langzaam op hier.

Windje mee bracht ons in drie kwartier weer terug bij de camper. We hadden beide 'berehonger'. Gelukkig kan Ingrid zeer snel eten koken, couscous met balletjes gehakt met wokgroente, zodat wij ons de maaltijd een half uurtje later prima lieten smaken.

1. Cor Wijker:
    26 april 2022
    Mooi opgeschreven. Leuk document om later na te lezen. Daar zijn wij ook geweest. Prachtig daar!
    Vlissingen is ook erg leuk aan de kust.
    Have fun!
  2. Minke Dijkstra-Bos:
    26 april 2022
    Zo te lezen hebben jullie weer een gezellige dag gehad, wens jullie morgen een fijne koningsdag en mooi weer, ik ga met Brent op pad ouders moeten werken, moet ook gebeuren. Groetjes van Br-M.Voor straks welterusten.
  3. Jan en Jelleke:
    26 april 2022
    Wat ha jim al wer hiel wat sjoen yn in pear dagen! Leuk om te lêzen en wat in skitterende foto's!
  4. Janny:
    27 april 2022
    En Folkert wurdt al in échte fotograaf...plat op it liif der foar...top!
  5. Monique Wijker-Schilt:
    27 april 2022
    Mooie provincie. Wij komen ook graag in Zeeland. Jullie hebben ook prachtig mooi weer. Veel plezier.