Keulen

21 oktober 2018 - Köln, Duitsland

Vanmorgen hebben we eerst de kachel van de camper maar aangehad want het was vanmorgen erg koud. Na een lekker zondags ontbijtje met gebakken ei en ham  gaan we op weg naar Keulen. Dit is een rit van ongeveer 3 uren. Onderweg zien we weer heel veel graffiti, dat is echt een plaag langs de weg. Gelukkig reden er vandaag geen vrachtwagens dus konden wij lekker doorrijden. Folkert wilde in één keer door, zodat we 's middags voldoende tijd hadden om iets van Keulen te zien. Op de stadscamping van Keulen aan de Rijn hebben we een mooi plekje kunnen vinden. Gelukkig konden we hier nog terecht want vanaf morgen zijn ze dicht: vet mazzel dus. Omdat de zon nog zo lekker schijnt, pakken we de stoeltjes uit de camper om nog een uurtje te relaxen en een broodje met soep te eten. We hebben via de camping een mooie fietsroute langs de Rijn gekregen om in Die Altstadt te komen. Keulen is een grote stad met rond de twee en een half miljoen inwoners, en natuurlijk weer een grote kathedraal. Deze was ook schitterend maar vooral ook erg groot. Toen we even naar binnen gingen werd er op het grote orgel gespeeld, daar krijg je wel kippenvel van. Ook zijn we naar de Bahnhof gefietst, hier lopen ook heel veel toeristen met rolkoffertjes die even een weekendje Keulen doen. We besluiten om de stad een hapje te eten en we gaan voor een schnitzel met pommes en een aardappel met zure room. Een echt toeristen menu, niet de beste keuze, helaas niets bijzonders. We hebben nog even gewacht tot de verlichting op de gevels en ook de Dom van Keulen aangingen. Wat een schitterend gezicht was dat zeg. Daarna op de fiets terug naar de camping. Het fietspad was onverlicht en brrrr het was al echt koud. Het is vandaag zondag dus op de iPad straks even Boer zoekt vrouw kijken.