Mulhouse

18 oktober 2018 - Brunstatt, Frankrijk

Vanmorgen lag er een laagje ochtenddauw over het gras. Zo met de afgevallen bladeren zie je dat de natuur zich opmaakt voor de herfst. Ons plan vandaag is naar het ecomusee hier 25 km vandaan. Volgens de campingmedewerker is het geen optie om dit te fietsen of met de tram of bus te gaan. We kiezen ervoor de camper te nemen en de stoelen en tafel kunnen we dan laten staan. Dit is een teken dat dit plekje al bezet is. De A35 is snel gevonden en om 11 uur staan we voor de ingang. Het park heet écomusée d'Alsace het is een soort openluchtmuseum met 75 verschillende huisjes. Er is zelfs een treinstation weer opgebouwd met een treinstel ervoor. De huisjes komen uit verschillende periodes en laten goed zien hoe de mensen in deze streek woonden. De huizen zijn elders afgebroken en hier weer opgebouwd. We hebben ons goed vermaakt en om 14.00 uur hebben we de camper weer opgezocht. De zon kwam er weer flink bij zodat we op de camping eerst een uurtje relaxen in de zon. We zijn daarna op de fiets gestapt naar Mulhouse. De route lag mooi naast de rivier, dit fietst mooi zo zonder verkeer. We hebben onze fietsen aan een grote lantaarnpaal vastgezet, zodat we lopende het autovrije centrum konden bekijken. We overwogen iets te gaan eten maar de tripadvisor gaf aan dat de restaurants hier pas om 19.00 uur opengaan. Daar hebben we geen zin in, dus kopen we bij de bakker een minipizza om thuis op te warmen. Bij aankomst bij de camping staan er alweer nieuwe campers op het terrein. Bijna bij iedere camping waar we staan horen we of de klokken luiden of je hoort een trein voorbij rijden. Bij deze camping hoor je iedere 10 min. een ambulance in de verte voorbij loeien. We besluiten om hier maar 2 nachten te blijven zodat we morgen kunnen doorreizen naar Colmar. Morgenvroeg gaan we eerst weer de camper legen en vullen met water. Het afval scheiden, we hebben het er maar druk mee. Nu nog maar even een spelletje rummikub.

1. Hanny ten Berge:
    19 oktober 2018
    Mooie foto’s! Ook weer een mooie omgeving zo te zien, geniet er nog maar lekker van, veel plezier verder!