Naar Oostenrijk

27 september 2018 - Heiterwang, Oostenrijk

De start van de dag was dit keer heel mistig, zicht 50 meter. Daardoor was er tijdens de bootovertocht niet zoveel te beleven. Maar één keer aan de andere kant van het meer breekt snel de zon door en wordt het schitterend weer.
Ook nu weer hebben we een andere keuzes gemaakt dan dat we in 1e instantie hadden bedacht. Bedoeling was om naar Schaffhausen in Zwitserland te gaan maar en dan door, maar we kiezen er toch voor om uiteindelijk via Oostenrijk naar Italië te reizen. En wat hebben we met dit prachtige weer een mooie route gekozen. Via de Alpen van de Tiroler Zugspitz Arena rijden we via bergachtige wegen door de welbekende groene Alpenweiden. Het is echt genieten en helemaal als je onderweg gewoon ergens stopt, de stoeltjes buiten zet en kunt genieten van het uitzicht en een net in de koekenpan opgewarmde croissant met ham & kaas. Als we weer verder gaan rijden we onder een enorme hangbrug door. Snel keren want daar willen er heen. Het blijkt te gaan om een hangbrug die op 176 meter hoogte boven de grond hangt. Een half uurtje bergop brengt ons bij het begin van de brug. Door het open profiel kijk je recht naar beneden en dat kunnen Ingrid en ik wel aan maar er zijn mensen die de zijkant niet loslaten om naar de andere kant te komen. Al met al was dit hoge uitstapje zeker de moeite waard. We rijden nog een klein stukje door en komen rond 4 uur aan bij een Gasthof met een parkeerplaats. Snel de stoeltjes buiten zetten, kop koffie, oja insmeren want het zonnetje prikt nog lekker en enjoy the moment...ja we komen al lekker in ons relax ritme haha. Morgen weer een dag...

1. Tina:
    27 september 2018
    Prachtig !
    Een leuke uitdaging om op zo’n brug te lopen. Vast en zeker een prachtig uitzicht. :)
  2. Hanny ten Berge:
    28 september 2018
    Prachtige route de Fernpass-route, wij rijden hem ook altijd richting Italie, hierna ook nog de Reschenpass? Zeker aan te bevelen, heerlijke toeristische route!
  3. Mem:
    29 september 2018
    Een super tip!!! Bedankt.