Reisdag richting Wellington

11 januari 2017 - Foxton Beach, Nieuw-Zeeland

11.01.2017 Vandaag begon de dag erg mistig en vochtig. Om 10.00 uur zijn we vanaf de camping eerst naar de dichtstbijzijnde telefoonwinkel langs geweest omdat onze mobiel niet werkte. Een handige jongen die daar werkte heeft alles weer geüpdatet zodat alles weer werkte. Voor vandaag staat er verder niet iets speciaals op het programma. Als je nl in deze regio van New Plymouth op Mount Taranaki bent geweest heb je het hoogtepunt letterlijk en figuurlijk wel gehad. We kregen nog wel een tip om naar een museum te gaan in Hawera. Daar had men een soort grot nagemaakt waar je met een bootje doorheen vaarde. ( Je kunt het vergelijken met de Efteling waar je met een bootje langs voorstellingen vaart maar dan veel kleiner.) En er was een grote verzameling tractoren en gereedschappen . Opvallend was dat de zon zomaar weer doorbrak en even later zaten we weer in de zeemist.  Het landschap was weer heel gevarieerd het viel op dat we bijna geen campers tegen kwamen. De dorpjes hier lijken wel erg op elkaar: een winkelstraat, Mc Donalds en een kerk.Het is hier echt een 'stille' hoek wat betreft toeristen. We zijn even gestopt in Wanganui. Dit is een kleine stadje  heeft een hoge heuvel waar een lift in zit. Vandaag ongeveer 250 km gereden, maximale snelheid is overal 100 km. We kiezen toch maar weer voor een betaalde plek met stroom, want de vrije plekken waar je gratis kan staan zijn hier bijna niet te vinden.  Na een kopje koffie Nestlé  eerst even een potje rummicub, want ' savonds vallen ons de ogen bij dit soort spelletjes gewoon dicht. Na het eten nog een heerlijke wandeling op het strand gemaakt. Het waaide hard en was niet bepaald warm aan dus gauw naar onze camper voor een warme kop thee....morgen weer een dag.

1. Hanneke Steensma-de Boer:
    Hoi Folkert en Ingrid,
    Gisteravond Yme en Tineke op bezoek gehad. We bekeken de film die Yme in november in Nieuw Zeeland maakte. Ik heb hun de link naar jullie verslagen gegeven, want het lijkt hun ook leuk om jullie te volgen.
    Nu naar het Zuider eiland? Veel plezier (en iets beter weer), Hanneke
  2. Thomas Pheifer:
    11 januari 2017
    Ik lees dat jullie in Wanganui zijn geweest.
    Ja inderdaad die omgeving is minder toeristisch. Reinder is 5 jaar geleden naar New Zealand vertrokken nadat hij zijn huidige vriendin uit Wanganui heeft leren kennen. Onze vrienden zijn inmiddels 2x daar geweest en hebben veel van het Noorder Eiland gezien. Daardoor horen en zien wij veel over New Zealand. Wellicht gaan we die kant nog eens op.Ik zal jullie verhalen volgen.
    Groeten Thomas Pheifer
  3. Itske:
    11 januari 2017
    Hallo Ingrid en Folkert. Wat maken jullie een mooie reis, erg leuk om jullie op deze manier te volgen. Veel plezier verder. Groetjes Itske.
  4. Sander:
    11 januari 2017
    Moai man ... en leuk om jimme sa te folgje. Bekende plaatsjes, moatte ek noch mar wer in kear werom Súdereilân is seker net minder leuk, binne benijd nei jimme ferhaken. Lekker geniete dêr.