Route Napoléon

15 oktober 2018 - Castellane, Frankrijk

De camping van afgelopen nacht kreeg 9.1 van de bezoekers. Wij hebben deze hoge waardering niet terug kunnen vinden maar dat maakt ook niet uit. Het was een super rustige plek zonder blaffende honden of langsstormende treinen. Na een goeie nacht en dito ontbijtje waren we 10 uur weer 'on the road'. We volgen grotendeels de route Napoléon. Die voert ons langs een werkelijk prachtige route. Tussen de grote Alpenreuzen vinden we onze weg. De vergezichten verleiden ons regelmatig om 'óóó' & 'âáá' te roepen. De haarspeldbochten zijn overzichtelijker op deze D-weg dan gisteren maar we gaan wederom hoog de bergen in waar de wegen wat smaller zijn maar het uitzicht nog mooier is. Onderweg stoppen we op een mooie plek om de quiche die we gisteren bij de bakker hebben gekocht te nuttigen. Daarna een plekje zoeken voor de nacht. We komen terecht op een plekje aan het Grand Lac de laffrey op een camping waarvan het lijkt dat ze al in de winterslaap zijn. We zoeken een plekje aan het meer zonder in te checken, dat kan 's avonds pas staat op de deur. Het weer is bewolkt maar zelfs dan is het uitzicht geweldig. We zetten een kop koffie en besluiten om een spelletje monopoly te gaan spelen. Na anderhalfuur was ik bankroet. Daarmee is de stand 1-1 geworden.
Het avondeten bestaat uit pasta met zalm en omdat we Wifi hebben kijken we 's avonds naar Spoorloos. Wij zijn nog een beetje doelloos want we weten nog niet waar we morgen naar toe zullen gaan.

1. J.H. Dijkstra:
    15 oktober 2018
    Prachtige foto's, maar ik zie geen blaffende honden, ik heb zitten puzzelen en mijn Wifi heeft ook naar Spoorloos gezien, hartelijke groeten !!!
  2. Janny:
    16 oktober 2018
    De ooooo's en aaaaaaa's begryp ik wol ;-)