Stranddag Okains Bay

28 januari 2017 - Okains Bay, Nieuw-Zeeland

28.01.2017 's morgens nog even Akaroa bezocht, we overwogen nog om een bootreisje te maken om dolfijnen te spotten. Maar dan moesten we wachten tot 2 uur 's middags. Dit duurde ons te lang, we zijn het plaatsje nog wat doorgereden en kwamen op een doodlopend weggetje terecht. Een bewoner kwam meteen vragen of we de weg kwijt waren, dat viel gelukkig mee. Ze gaf ons wat tips voor een mooie toeristische   Route en welk strand het beste met onze camper bereikbaar was via de bergpas. Zo kwamen we uit op Okains Bay. Hier bleek ook een klein Maori museum te zijn, die we vervolgens bezocht hebben. Dit leek een soort openlucht museum te zijn, waarmee  ze huisjes opnieuw opgebouwd hadden. Na een uurtje trokken we verder naar de kust, hier troffen we een enorm grote baai aan, met heel weinig mensen op het strand. Wat een geluk dat de zon scheen, meteen de badkleding en koeltas gepakt en op naar het strand. Factor 50 erop, want de zon brand best fel hier en met de wind erbij, oppassen dus. Om een uur of 4 hebben we even gekeken of je hier mocht kamperen en dat bleek het geval te zijn. Het was een WiFi vrije camping waar je een klein paaltje meekreeg bij de boeking en dat zette je bij je voorwiel, het maakte niet uit waar je ging staan. Tussen de bomen, of op het strand, je zocht zelf maar uit wat je het beste uitkwam. Het was er best wel druk, veel locals uit Christchurch vierden hun laatste vrije weekend. Gelukkig hadden we nu weer een plekje wat waterpas stond, want de avond ervoor stonden we weer op 'afwateren'  en dat merk je 's morgens aan je spieren. 'S Avonds nog een heerlijke wandeling aan het strand gemaakt want het was weer eb. Wat hebben wij het vandaag weer getroffen met het weer!! Geen WiFi betekent geen internet, dus daarom is het verhaal een dag later gemaakt.

1. Jaap en Thea:
    29 januari 2017
    Dag Folkert en Ingrid,

Volgens mij zijn jullie met de laatste dagen New Zealand bezig. Wanneer vertrekken jullie naar Bali?
    Veel plezier nog.

Hartelijke groet,