Vandaag naar Timaru

26 januari 2017 - Timaru, Nieuw-Zeeland

26.01.2017 Vandaag maar een korte route gepland naar Timaru aan de kust. Het is weer een plaatsje dat niet toeristisch is. Op weg er naar toe kom je inderdaad helemaal niets tegen wat de moeite is om te stoppen of te bezichtigen. De weg er naar toe is geheel vlak, ook kwamen we geen andere campers tegen. In het plaatsje zijn we eerst naar een rozentuin gereden, dit was zo klein dat viel even tegen. Op naar de volgende stop Timaru Botanic Garden. Hier hebben we een half uur rondgewandeld. Ook zijn we de basaliek ( Basilica of the Sacred Heart) ingeweest, hier waren mooie glas in lood ramen. Omdat het mooi weer is besluiten we meteen een camping te zoeken, misschien kunnen we nog zwemmen op de camping. Daar aangekomen was het heel rustig, we mochten zelf wel een plekje zoeken waar we graag wilden staan. De eigenaar van Glenmark Holiday Park was teleurgesteld over de zomer dit jaar. De meeste mensen moeten a.s. Maandag weer werken na een zomervakantie van 6 weken. Het stond ook in de krant dat dit de slechtste zomer is sinds jaren. Het zwembadje leek op de foto mooier dan in werkelijkheid, 4x 5 meter, dat gaat hem dus niet worden. Dan maar de wandelschoenen weer aangetrokken en langs een rivier een mooie tocht gelopen.Onvoorstelbaar dat 100 km verderop de natuur er zo anders uitziet. Vanavond  gaan we pinguïns spotten, dit is weer een andere soort dan we al eerder gezien hebben. Deze zijn kleiner en blauw van kleur.

1. Jaap en Thea:
    26 januari 2017
    Hoi Ingrid en Folkert
    Wat een belevenissen allemaal. We genieten van jullie verhalen. We komen elkaar niet weer tegen want wij zitten qua route achter jullie. Wij vertrekken nu vanuit Oamaru naar Mt Cook. Veel plezier nog op jullie reis.
    Hartelijke groet Jaap en Thea.
  2. Mem:
    26 januari 2017
    Hallo Jaap en Thea, leuk van jullie te horen!! Kun je mij nog je email adres sturen, we hebben foto's voor jullie o.a. Van een theepotten tuin, we moesten direct aan je denken. Jullie ook nog maar een fijne vakantie. ([email protected])