Een lange reisdag + 1e dag Hanoi

3 augustus 2018 - Hanoi, Vietnam

Donderdag 2 aug zijn we door de shuttlebus van vd Valk om 8 uur afgezet bij terminal 3. Zo hebben we ruimschoots de tijd om de boardingpass te halen en door de douane te gaan. Wat een gedoe met al die veiligheidsvoorschriften maar wel noodzakelijk. Om 11.15 vertrekken we volgens schema met Singapore airlines naar Singapore voor een vlucht van ruim 12 uren. Prima verzorging hoor met goeie service maar het blijft toch een heel eind vliegen. En je slaat natuurlijk gewoon een nacht over want na 6 uren vliegen gaan de luiken dicht en de verlichting op nachtstand. En 2 uren voor het einde vd vlucht gaat de verlichting flink aan, roepen ze keihard 'goodmorning everybody' en wordt het ontbijt uitgeserveerd. En dat terwijl ons bioritme aangeeft dat het 9 uur 's avonds is.
Daarna 4 uren wachten op het vliegveld in Singapore op de vlucht naar Hanoi. Op Changi Airport is veel aandacht voor bloemen in en om het gebouw. Vervolgens komen wij in volledig in de slaapstand, maar we moeten toch echt nog een vlucht maken van 4 uur naar Hanoi. Vlucht was prima, maar bij de 3e vliegtuigmaaltijd weet je niet meer of het hier om een lunch of diner gaat en hoelaat het eigenlijk is. Bij aankomst konden we met onze e-visum voor Vietnam bij de douane snel doorlopen. Hier werd ook wel een beetje bekend wie er in onze reisgroep zaten. Onze vietnamese nederlands sprekende gids Harry stond al klaar en nam ons mee naar de bus....mijn hemel, wat was het hier warrum-en vochtig zeg! Nou ja, in de bus was gelukkig airco en onze gids vertelde zo enthousiast dat het uurtje in de bus snel voorbij ging. We hadden vrijetijd tot 6 uur vanavond en daar profiteren wij van om even lang uit te gaan op onze kamer en even een koeske te doen. Na een lekkere douche zijn we klaar voor de avond. Met onze groep van 11 personen lekker vietnamees eten met allerlei lekkere gerechten, een soort tapas. Het eerste rondje van de avond was voor onze rekening omdat het vandaag, inmiddels 3 augustus,onze 29e trouwdag was!!! Er werd voor ons gezongen en we hebben een fijne avond gehad. Na het eten nog wat rondwandelen op de nachtmarkt en het centrum van deze miljoenenstad. Ondertussen doen we nog 'een bakkie' in het beste koffierestaurant vd stad en lopen we richting ons hotel. Oversteken is nogwel een hele onderneming, gewoon met z’n allen oversteken en de scooters racen om ons heen. Daarna gaan sommigen van de groep naar hun kamer en anderen kiezen voor nog een afzakkertje in de lobby vh hotel. Als laatsten gaan wij uiteindelijk ook ons bedje op zoeken.

1. Gerrit:
    3 augustus 2018
    Gefeliciteerd met jullie trouwdag. Zijn er heel wat 😀. Doen jullie goed.
    Veel plezier daar.
  2. Dirk en fimmy: