Dag 3 Hanoi en zijn geschiedenis

4 augustus 2018 - Hàng Gai, Vietnam

Na het ontbijt hebben we eerst een uitgebreide stadstour gemaakt. De eerste stop was het complex van Ho Chi Minh met het mausoleum. Een enorm groot plein waar je je schouders moest bedekken uit respect voor de grote leider. Het verhaal van Harry  de gids was  erg uitgebreid en het was enorm warm en vochtig ( 97%) dus de aandacht verslapte af en toe. We zijn verder gewandeld door de tuinen van van de communistische leider. Gelukkig hadden we water bij ons want het zweet liep ons bij alles neer.  Even bijelkaar zitten voor wat mango, banaan en draken fruit. Dat ging er wel in. Een paar straten verder stond de bus weer klaar ons naar het Women’s Museum te brengen, een plek waar iets verteld werd met voorwerpen over de rol van de Vietnamese vrouw in de samenleving. De lunch was ook weer bijzonder, alle gerechten kwamen op tafel en je kon maar eten wat je maar wilde, vis, vlees, aubergine en fruit na. Een druk en vol restaurant maar wel echt Vietnamees.

‘S middags reden we naar de bekende tempel van de literatuur, ooit de eerste universiteit van Vietnam. Hier en daar even een foto maken. We hebben daarna een wandeling gemaakt door het oude centrum dit is Frans-koloniaal en dat is te zien aan de gebouwen. Heel veel boetiekjes, kleding, eten, koffie en iedereen eet op straat. Zo kwamen we door een wirwar van straatjes weer terug bij ons hotel Dolce Vita. We hadden een break van 25 minuten om wat op te frissen en toen stonden er om 16.00 uur de riksja’s klaar waar we in een optocht weer door de drukke straatjes reden. Wel een uitdaging voor zowel bestuurder als inzittende. We werden bij het poppentheater afgezet, waar we een enorme dip kregen en net de oogjes open konden houden.  We hadden zin in ....koffie. In optocht naar de coffeebar, onze groep is maar 11 personen dus dat past al snel in een restaurant. De groep deelde zich op en wij gingen met z’n 8-en een verdieping lager waar je bier en fris kon kopen. Net toen we richting de noedelbar

wilden vertrekken kwam de regen met bakken uit de hemel. Dus hier maar even wat stokbrood geregeld voor de eerste bite. Toen het droog was in optocht naar ons adresje van Harry, hier staat altijd de grootste rij voor de deur. Noedelsoep voor 50.000 Vietnamese dong. (2 euro voor een warme maaltijd) Als afsluiter nog een drankje in de hotellobby, de meesten van ons hebben wel wat reiservaring en de leukste verhalen kwamen op tafel. Moe, plakkerig naar de kamer voor een lekkere douche, verhaaltje typen en slapen!

1. Gerrit:
    4 augustus 2018
    Jullie worden in ieder geval goed bezig gehouden 😀
  2. Jan en Jelleke:
    5 augustus 2018
    Wat wer moaie ferhalen...Geniet derfan Folkert en Ingrid!
  3. Ellen en Lia:
    5 augustus 2018
    Wat mooi om te lezen wat jullie allemaal meemaken, een hele belevenis!
  4. Herman anja:
    5 augustus 2018
    Leuk om zo jullie reis te volgen
    Gr Herman anja