Koningsdag in Middelburg

27 april 2022 - Koudekerke, Nederland

Koningsdag 2022! En wij staan in Koudekerke met de nadruk op het eerste: wat was het kouuud vannacht zeg, poeh 😲. Eerst de kachel maar even aan voordat we ons warme nest verlaten.... brrrrr. Voor het ontbijt hadden we pistoletjes op de camping besteld, die werden aan de deur bezorgd. Ze waren nog lekker warm, dus met een kop koffie werden we ook van binnen uit weer warm.

De rest van de ochtend hebben we lekker een beetje gelezen en alvast de route bekeken voor morgen als we weer gaan rijden.

Rond 12.00 uur gaan we de gezelligheid rond Koningsdag in Middelburg eens opzoeken. De fietsen parkeren we in een stalling vlakbij het centrum en op het plein lopen we meteen tegen een 'frietkot' aan. We bestellen 2 kroketten, stoppen die tussen een zelf meegenomen broodje en eten die, op een nog behoorlijk koud maar gezellig plein, heerlijk op. Is dit nou 'Zeeuwse/Friese súnighyd'... of gewoon praktisch en vooral lekker? Hou het maar tussen beiden 😁. Op de terugweg alvast wat broodjes voor morgen en eten voor vanavond halen. De koelkast en vriezer is nu weer goed gevuld voor de komende dagen.

's Middags fietsen we toch ook nog even door naar Vlissingen, gewoon omdat we er nu toch zijn. Eigenlijk een best leuk centrum met natuurlijk de bekende wel boulevard met daarom het standbeeld van Michiel Adriaenszoon de Ruyter. Is het nou een held of....

Terug op de camping kunnen we uit de wind, voor het eerst deze vakantie lekker buiten borrelen. De eerder gescoorde sushi is een heerlijke opmaat naar ons warme maaltijd, die we ook nog buiten kunnen nuttigen....het echte vakantie gevoel.

's Avonds zijn we door de campingeigenaren uitgenodigd voor een kop koffie met een oranje tompoes. Bij het kampvuur was het gezellig kletsen met mede kampeerders. Daarna de kachel weer aan in de camper, het koelt weer flink af vanavond. De verwachting ligt weer rond het vriespunt....brrrr!!