Via de tulpenroute naar onze 1e camping in Wassenaar

23 april 2022 - Den Haag, Nederland

Vanochtend waren we al vroeg wakker, waarschijnlijk omdat we zin hebben om op pad te gaan. 'Even wat laatste spullen pakken' duurt altijd langer dan je denkt, jullie herkennen dat vast wel.

Even na 9 uur laten we Workum voor 4 weken even wat het is. Bij Lemmer duiken we de polder in om te genieten van de prachtige kleuren van de tulpen, altijd weer mooi. Ik zeg tijd voor een bakkie en dus zetten we de camper zo langs de weg met uitzicht op een soort horizontale regenboog op de velden.

Vervolgens rijden we vlot via Schiphol en Leiden naar Wassenaar. De oorspronkelijke route via Lisse-Hillegom is vandaag geen goed idee met 1miljoen bezoekers bij het bloemencorso.

We installeren onze camper om eigenlijk meteen de fiets te pakken richting Scheveningen. We zijn echt wel toe aan een 'hasse-bassie' en pakken een terrasje aan de boulevard. Dat was al weer lang geleden dat we hier waren, maar met dit mooie weer echt gezellig. Het visplankje als voorgerecht bij de borrel smaakt goed. Even verderop doen we ons bij 'Easie' te goed aan een wok checken bowl. Dat moet genoeg zijn om ons te laten vermaken bij de musical Aladdin in het circustheater. Indrukwekkend om te zien hoeveel spelers en kostuums er bij een dergelijke productie nodig zijn. Erg leuk om weer eens zoiets mee te maken.

Na afloop nog even de boulevard by night bekijken en terug op de fiets naar de camping. Voor het eerst alle gordijntjes, in alle soorten en maten gebruiken en op zoek naar de lichtknopjes. Die zijn soms verrassend goed weggewerkt zeg, poeh.

Tijdens het schrijven van dit verhaal doen we nog een drankje en een knabbeltje...nu gaan onze gordijntjes ook dicht en gaan we slapen op ons heerlijke grote bed.

1. Ralf Grispen:
    24 april 2022
    Een kleurrijke eerste dag zo te lezen én te zien.. :-)
  2. Gerrit:
    24 april 2022
    Ja, dat is het mooie leven. HEEEEEERLIJK. Top camper volgens mij en lekker de ruimte binnen. Ik wens jullie een hele mooie tijd samen.
  3. Dikkie:
    Hoi Folkert en Ingrid,
    Mooie eerste dag zo te zien. Geniet maar lekker van jullie reis!
    Alle goeds,
    Dikkie
  4. Herman anja:
    24 april 2022
    Mooie eerste trip door de pollevelden.