Via Willemstad naar Hoogerheide

24 april 2022 - Ossendrecht, Nederland

De 1e nacht in de camper hebben we heerlijk geslapen. Het trapje op en af 's nachts is even wennen, maar het brede bed van 2.50 is wel heel relaxed.

Na het ontbijt zijn we naar de dichtbij gelegen Waalsdorper Vlakte gefietst. Ieder jaar op 4 mei is hier een herdenking. Indrukwekkend om daar te staan waar in de 2e WO zulke verschrikkelijke zaken zijn gebeurd. We troffen daar mensen uit de buurt die meer interessante details wisten te vertellen over de gebeurtenissen.

De camper was al rijklaar, dus konden we bij terugkomst op de camping meteen vertrekken naar onze tussenstop in vestingstadje Willemstad. Lekker weer om te fietsen, dus laten we de camper staan op de carpool op paar km afstand. Echt een prachtig stadje waar we ook een bezoek brengen aan het Mauritshuis. De info film vertelde over de rol van Willemstad met ons koningshuis maar ook over het ontstaan van de Zuiderwaterlinie. Ook de watersnoodramp in 1953 heeft hier zijn sporen nagelaten. Een bezoek meer dan waard.

Via een binnendoorroute, dwars door de polder en met hele smalle weggetjes, komen we rond 17.30 aan bij een leuke kleine camping in Hoogerheide. We kunnen die avond lekker nog buiten eten in het zonnetje maar 's avonds koelt het snel af en maken we het in de camper gezellig en lezen we wat.

1. Janny:
    24 april 2022
    Ús wykje relaxen sit der wer op. Moarn wer back to the office. Foar jim begjint it aventoer mei de kamper noch mar 'krekt', mar jim geniete no ek al. Have fun en we folgje jim fia dizze blog fansels! Groetnis út Groenlo.
  2. Minke Dijkstra-Bos:
    25 april 2022
    Goedemorgen een mooi begin van een nieuw avontuur, wat een mooie foto's een fijne dag en lekker genieten groetjes uit het mooie Workum.
  3. Elly kruithof:
    25 april 2022
    Goede morgen, wat leuk om te zien waar jullie zijn, we genieten mee. De zon is hier even weg, die is vast met jullie mee!! Groetjes uit Koidum en goede reis 🍀🍀
  4. Herman anja:
    25 april 2022
    Mooie omgeving zijn wij ook geweest
    Groetjes herman & anja