Pura Vida!

31 maart 2024 - Workum, Nederland

Het is 4 jaar geleden dat we rond deze tijd onze geplande reis naar Costa Rica moesten 'cancelen' omdat een wereldwijd virus rond ging wat ons leven behoorlijk plat legde. Vakantie in eigen land tijdens een hittegolf naar Terschelling was dat jaar een prima bestemming. En 2 jaar geleden hadden we de mogelijkheid om met een camper door België & Frankrijk te toeren, waar we hele mooie streken en steden hebben bezocht.

In het laatste verhaal van die reis van 2022 schreven we toen over ons motto; Leef NU! Dat kan mooi gecombineerd worden met het levensmotto van de bewoners van het land wat wij gaan bezoeken; Pura Vida! Wanneer iemand dat tegen je zegt in Costa Rica, dan betekent dit eigenlijk dat je op en top moet genieten van het moment en je vooral geen zorgen moet maken. Lijkt ons een fantastisch vooruitzicht!

Met nog 4 weken voor vertrek, zijn we ons al een beetje aan het inlezen en beginnen we ook al wat spulletjes klaar te leggen. Zondag 28 april hebben we eerst een overnachting geboekt in het van der Valk Hotel bij Schiphol, om de volgende ochtend rond 11 uur via Housten (Texas) naar de hoofdstad van Costa Rica, San José, te vliegen. Daar reizen we met een gehuurde 4WD auto 3 weken rond, waarbij de hotels die zijn gereserveerd en onze route aangeven. We hebben er enorm veel zin in en willen onze volgers de kans geven om met ons mee te reizen.

Nu eerst nog een paar weekjes werken. Vlak voor vertrek zal er nog een verhaal komen vanaf onze basis in Workum. Daarna zullen we proberen dagelijks een verhaal te schrijven van onze belevenissen van die dag. De foto's zullen het verhaal beeldend compleet maken. Tot dan.

Vriendelijke groet,

Ingrid & Folkert

1. Cor Wijker:
    31 maart 2024
    De voorpret is al begonnen. Succes met de voorbereidingen.
  2. Johan&Alice:
    31 maart 2024
    Superleuk, we gaan jullie avonturen volgen!
    Liefs Johan & Alice
  3. Henriette Schouten:
    31 maart 2024
    Wat leuk! Veel voorpret gewenst! Jullie gaan met z'n tweetjes? Wat een mooi avontuur! Ik ga jullie reis volgen, succes met de voorbereidingen! Groetjes, Henriette
  4. Jan en Jelleke:
    31 maart 2024
    Prachtichmoai, dat we wer meigenietsje meie! Sukses mei de tarieding fan jim bysûndere reis! Mar earst: oant oare wike! Feestviere!
    🕺💃
  5. Herman & anja:
    1 april 2024
    Veel plezier en we zullen jullie reis wel volgen
    Herman & Anja
  6. Richt:
    1 april 2024
    Oh, wat in prachtich foarútsicht! Alfêst in goeie fakânsje tawinske!
  7. Evert Steensma:
    1 april 2024
    Wat eenmooi vooruitzicht! Ik blijf in eigen land maar geniet graag met jullie mee!
  8. Janny:
    5 april 2024
    De voorpret is begonnen! Helemaal leuk 😃 en fansels bin ik opnij benijd nei al jim moaie ferhalen en foto's! Ik sjoch der nei út sa as jim útsjogge nei jim fakânsje. Geniet der fan tegearre!
  9. Folkert en Lourdes:
    6 april 2024
    Te daremos la bienvenida a Costa Rica
    Alvast veel plezier met de voorbereidingen
  10. Joukje:
    7 april 2024
    Veel plezier en geniet van het prachtige Costa Rica!!
    En erg leuk dat wij jullie belevenissen kunnen volgen.
  11. Dirk en fimmy:
    10 april 2024
    Weer een hele uitdaging we gaan jullie volgen
    Veel plezier
  12. Gerrit:
    19 april 2024
    Zo, dat is wel weer ff heeeeeel wat anders. Succes met de voorbereidingen en ik ben benieuwd naar de foto's en de verhalen.

Jouw reactie