Stranddag Sámara Beach

14 mei 2024 - Sámara, Costa Rica

Zonder plannen ontwaken voor de dag die komt was ons nog niet eerder voor gekomen. Nadat we gisteren een super warme en klambenauwde dag beleefden en eigenlijk een beetje oververhit aankwamen in Sámara, hebben we verrassend goed geslapen. We waren beide wel lek gestoken door de muggen, op elk been wel 30 keer gestoken. Niet leuk!!

We hebben de airco niet eens aangehad. Alleen de plafond propellor kon het wel doen. Ontbijten was hier een uurtje later vanaf 7.30 uur. Voor ons no problemos op deze ‘vrije dag’…hahaha. Nou was dat ontbijt niet heel spraakmakend, maar het uitzicht op dit ‘bountystrand’ aan de oceaan maakte heel veel goed.

Na het ontbijt zijn we letterlijk 10 meter opgeschoven naar de super chille brede strandbedden. Daar moesten elkaar zo nu en dan echt even in de arm knijpen zo van: “hé, kijk ons hier nou eens op maandagmorgen om 8.30 uur op het strand liggen met het zonnetje erbij”!

Met wat lees- en puzzelboek was het met een heerlijk tropisch briesje goed uit te houden. Zeker ook als je zo nu en dan even het water in gaat. Daar waren bij vloed hoge golven, prachtig om mee te bodysurfen. Tussen de middag een bammetje met ham en kaas eten op de kamer om daarna  de rest van de middag weer lekker op de beach te luieren. De zon had inmiddels plaats gemaakt voor steeds dikker wordende bewolking. En aan het eind van de middag flink onweer zonder regen. Nog steeds lekker om aan het strand te vertoeven met 28-30 graden.

‘s Avonds lekker gegeten bij een achteraf restaurantje wat volgens de reviews op TripAdvisor goed eten serveerde. En dat klopte. De uitbater en naamgeefster van deze SODA ( zijn kleine restaurantjes met vaak eenvoudig local food) Celia was een dame met Angolese roots, geboren in Rusland, getrouwd met een Zwitser en nu wonend in Costa Rica. Super gezellige praatje met haar gemaakt. We lieten wat foto’s zien van tulpenvelden maar ook van onze tuin. Ze vond het allemaal geweldig.

We hadden voor morgen nog een laatste excursie in gedachten (dolfijnen spotten + snorkelen) maar helaas morgen geen afvaart ivm low season.

Dan wordt onze laatste dag hier toch ook waar die voor bedoeld was: relaxen aan het strand…geen slechte gedachte lijkt ons.

1. Gerrit:
    14 mei 2024
    Na al die belevenissen is het ook wel eens even lekker om het allemaal te verwerken en te herbeleven lijkt mij. Mooie dagen nog.
  2. Minke Dijkstra-Bos:
    14 mei 2024
    Het is na al die kilometers en avontuurlijke reis lekker rusten.Geniet er nog maar lekker van. Ook nog een lange vlucht voor de boeg. Groetjes uit het mooie warme Workum. 🐈‍⬛

Jouw reactie