Dag 2 Torteguero park

30 april 2024 - Tortuguero, Costa Rica

Door het tijdsverschil waren we erg vroeg wakker;4.30 uur gaf het klokje aan. Nog even blijven liggen en op de WiFi van hotel Radisson het blog bijwerken en plaatsen. Dan toch van bed en even douchen en daarna de koffer opnieuw inrichten.

Om 6.00 uur stond het ontbijt al klaar. Er waren kennelijk meer mensen erg vroeg wakker, want het was meteen al druk. Het ontbijt was prima verzorgd  met o.a. Gallo Pinto (rijst met bonen) en verder alles wat je bij een lopend buffet mag verwachten.

De bus stond stipt 6.45 uur voor de deur om ons naar de volgende bestemming te brengen, het Torteguero park oftewel het schildpadden park. De reis was een uitdaging, we kregen er volgens de gids een gratis massage bij. Hij doelde daarbij op alle gaten en hobbels in de weg. Na de eerste 2 uur kwamen we aan bij een restaurant waar een ontbijt klaar stond. Ons 2e ontbijt van de dag, dat wel, maar we hadden stiekem toch wel weer trek dus mooi aangeschoven. We hadden een half uur voor het ontbijt en wat foto’s te maken o.a. van de hoogste boom in de omgeving. Toen weer via ‘kidney road’ langs kilometers lange bananenplantages. De gids gaf een goed beeld van het vaak harde werken op de plantages voor weinig geld. Op een gegeven moment moesten we stoppen voor een slagboom midden op de weg. Er werden via een bananenlijn trossen over de weg vervoerd, net als varkens aan een haak bij de slager. Helaas werkte de video niet, dus geen filmpje.

Na wederom 2 uren rijden kwamen we aan bij de bootjes die ons naar onze lodge in het nationale park zouden gaan brengen. De boottocht duurde ruim anderhalf uur, zodat je dan ook echt kunt zeggen dat we ver van de bewoonde wereld af zitten.

Onderweg hebben we o.a. krokodillen gezien, maar ook ibissen, papegaaien en een schildpad. En dat alles varend door de prachtige natuur.

Aangekomen bij onze lodge konden we, na wat uitleg van onze gids Elieser Blanco, meteen aanschuiven bij de lunch die voor ons klaar stond. We werden in groepjes ingedeeld, zodat je vaste tafelgasten hebt. Wij zaten bij Oma Letty, Zoon Alex en kleindochter Bibbi, zo kun je samen de dag nog even doorspreken en ervaringen delen. Daarna nog wat vrije tijd om te zwemmen in het zwembad, helaas niet om af te koelen want het water was gewoon warm.

‘s Middags stond er een wandeling door de natuur rondom ons verblijf van de komende dagen Pachira Lodge op het programma onder leiding van onze Engels sprekende gids. In lange broek en deet tegen insecten op de huid stonden we klaar. Hij gaf eerst een uitleg over verschillende dieren en wat we in nood moesten doen. We waren verrast dat er zoveel dieren te zien waren. Zo hebben we een luiaard gespot, maar ook diverse apen en diverse vogels. Verder vertelde hij leuke weetjes over wat daar verder in de Bush-Bush huisde en vertelde hij uitgebreid over termieten, slangen en mieren. Conclusie: Een leuke wandeling.

Om 19.00 uur stond het diner klaar om weer te proeven van al de heerlijkheden die ze hier hebben. Dat was dit keer naast rijst en rauwkost ook het typisch Costa Ricaanse…spaghetti! Nou ja, ook prima hoor. Met onze gezellige tafelgenoten hebben we een prima afsluiting van deze leuke dag gehad.

1. Cor:
    1 mei 2024
    Het avontuur is begonnen! Ziet er mooi uit. Veel plezier de komende weken!
  2. Gerrit:
    1 mei 2024
    Jeetje, wat een ervaringen al zo op een eerste dag. Dat beloofd wat.
  3. Ineke:
    1 mei 2024
    Al een volle eerste dag zo te lezen.
    Heel veel plezier.
    En op Schiphol 2 abnamro-ers, ze zijn ook nooit ver weg 😂
  4. Herman anja:
    1 mei 2024
    Volle dag alweer maar veel gezien mooie plaatjes
    😍🖐️
  5. Lotte Herder:
    1 mei 2024
    Zo te lezen hebben jullie al heel wat moois gezien! Veel plezier de komende weken!
  6. Henriette Schouten:
    Wat een indrukken! Prachtige natuur! Geniet ervan!🎉
  7. Lara:
    Leuk om jullie belevenissen te volgen. Veel plezier nog 🤩
  8. Minke Dijkstra-Bos:
    1 mei 2024
    Wat een mooie foto, prachtig natuurgebied de slaapkamer ook niet mis lekker genieten. Wij hebben hier ook zomerse temperaturen poes is buiten aan het genieten 🐈‍⬛groetjes .

Jouw reactie