Op de fiets naar Mannheim en Ludwigshafen

14 mei 2022 - Mannheim, Duitsland

Heb je dat ook wel eens, dat je ergens naar onderweg bent en bij jezelf denkt: "als we nou even iets eerder weg waren gegaan, dan....". Dat hadden wij ook toen we vanmorgen een half uurtje onderweg waren en de openingstijden van de camping van onze bestemming zagen: am Samstag zwischen12.00-15.00 uhr geschlossen! De verwachte aankomsttijd op de navi: 11.52 uur. En het is best druk op de weg als we de grens oversteken naar buurland Duitsland. Yep, vandaag verlaten we na 2 weken Frankrijk. Van Normandië tot Colmar, het was weer zeer gevarieerd. We komen graag weer terug in dit mooie land.

En de 'Stau' onderweg helpt ook niet echt mee om mogelijk wat tijd in te lopen, onderweg naar 'camping Mannheim Beach' aan de Rijn. Het laatste stuk moeten we dwars door deze grote stad (300.000 inwoners) om uiteindelijk net voor 12 uur ( Yes gehaald!!) enthousiast onthaald te worden door de campingeigenaar Harry die druk handgebarend ons voorgaat op zijn scooter. Hij wijst ons de weg en we staan in één keer goed. Met open zicht op de Rijn en lekker in de zon een prachtig plekje voor 1 nacht. Folkert doet meteen een duik in het water waar een flinke stroming staat. We mogen graag op een  stadscamping staan, want je staat er vaak rustig en op fietsafstand van de stad. We nemen het er eerst lekker van, want na 3 uren Autobahn is't wel weer genoeg.

Halverwege de middag fietsen we door het bos en langs de Rijn eerst naar Mannheim en daarna via verschillende bruggen over de Rijn naar het centrum van Ludwigshafen. Kort maar krachtige samenvatting het bezoek aan deze 2 steden: we hebben ze mooier gezien...punt!

Helemaal niet erg, want weer aangekomen bij de camper hadden we nog ons gebakje staan, wat we gisteren in de Leclerc hadden gekocht. Nog niet aan toegekomen zullen we maar zeggen 😆 , zo druk met onze nieuwsgierigheid te sussen om de dingen te zien die er onderweg zijn.

s' Avonds zitten we nog lekker in het zonnetje te 'bbq-en' op onze manier, met een bakpannetje op elektrisch in het gras. Daarna koelt het snel af en zitten we om 22 uur in de camper, de buren hebben wat schlager muziek op staan. Mmmm heb je na 3 uren ook wel gehoord. En douchen: Ingrid in de camper en Folkert in de koude Rijn!