De grens over: Brussel

28 april 2022 - Grimbergen, België

Eén van de redenen om een blog bij te houden, is niet alleen de volgers op de hoogte te houden, ook leuk, maar zeker ook om zelf vast te leggen wat we waar en wanneer hebben gedaan. Want we zijn nog niet eens een week onderweg, of we moeten al nadenken waar we 2 dagen geleden ook alweer waren 🤔.

Vastleggen bijvoorbeeld dat we vandaag 30 km dwars door het zeer drukke Brussel hebben gefietst. Vanmorgen vertrokken we even voor negen uur uit Zeeland en zijn we bij Antwerpen deze reis voor het eerst een landsgrens over gegaan. Redelijk snel hadden we via een camper-app een camping gevonden op en half uur fietsen van het Atomium. Snel de boel installeren...o nee, rustig aan de boel installeren...en hup, snel op 't fytske (toch weer snel dus) naar het Atomium. Daar stonden we in 2004 ook maar toen werd de boel gerenoveerd. Zeker de moeite waard, ook al moesten we flink lang wachten om helemaal boven te komen...oja, daar was die weer, alle tijd want we hebben vakantie nou.

Vervolgens wagen ons door het drukke verkeer richting grote markt. De navigatie werkte niet altijd goed mee (of ik kan er niet zo goed mee omgaan 😂) maar via de grote Brusselse Notre Dame kwamen we op de grote markt. Veel gebouwen 'met goud bekleed', duidelijk uit een rijk verleden. Natuurlijk scoren we even een heerlijke Brusselse wafel met veel chocolade, mmmm..via de stoofstraat even naar Manneke pis. Die stond ook nog steeds zijn best te doen.

En toen de 15 km terug naar de camping Grimbergen: het zweet stond op onze rug. De temperatuur was al 20 graden, dus geen klachten van onze kant. Alweer een geslaagde dag 🤗

1. Janny:
    28 april 2022
    En dan moet je nu ook een Grimbergen biertje 'vatten' tóch Folkert?!
  2. Ralf Grispen:
    28 april 2022
    Prachtige foto's!

TIP... De Leeuw van Waterloo is ook erg de moeite waard om te bezoeken... jullie zijn redelijk in de buurt.... ;-)

Have fun!