Lange reisdag!

29 april 2024 - San José, Costa Rica

Na een prima nachtje slapen begon onze reis vanochtend om 7.20 uur met het instappen in de shuttle bus van de firma vd Valk. Die bracht ons tot aan de voordeur van Schiphol; service van de zaak. Zowel bij het instappen in de bus als even later in hal troffen we nog twee oud collega’s van ABN AMRO: Anja van Hes en Janet van Daalen en partners , grappig toch. Omdat we het inchecken thuis al hadden gedaan, was het nu een kwestie van koffers afgeven en boardingpassen in ontvangst nemen. Omdat het ook bij de security check best vlot ging, konden we 3 uren voor vertrek even rustig ontbijten.

Na wat winkeltjes bekijken, een boek kopen, je verwonderen over de internationale pluimage die er zoal rondloopt, konden we optijd boarden. Met een vlucht van ruim 10 uren genoeg tijd om films te kijken, muziek te luisteren of even te puzzelen of lezen. Tussendoor goeie verzorging van de veelal stewards aan boord van een toestel van United Airlines.
Alles verloop prima tot dusver. We hebben precies anderhalf uur om over te stappen op onze connectionflight naar San José. En omdat onze koffers meteen zijn doorgelabeld hebben we daar geen omkijken naar. Maar op het vliegveld van Houston houden ze van check-check, dubbelcheck. Vanuit het vliegtuig was het best een eindje lopen naar de paspoort controle. Maar wat was het daar druk! Met zo’n hele vervelende zig-zag line up brak ons het zweet al uit. Dit gaat best lang duren, halen we ons vliegtuig wel? Omdat we heel kort even in Amerika waren, moesten we wederom door een securitycheck. Eerst weer een flink eind lopen om vervolgens aan te sluiten bij weer zo’n zig-zag lijn. Ook moest dit keer wel weer al het water uit de flesjes die je mee had genomen opgedronken worden voor de security check. Gelukkig hadden wij maar 2 flesjes van 500 ml. Die Amerikanen hadden wel flessen van 2 liter……Bij die check was het warm en hectisch. Of zou dat komen omdat bij ons de spanning van het halen van onze vlucht toch wel echt toenam! Tot overmaat van ramp kwam Ingrid haar bakje met spullen niet meteen door de scan. Herscannen dus, net als bij de Poiesz haha. In 2e instantie ging het goed gelukkig en konden we door.

Op naar ons vliegtuig waarbij op de borden al heel vervelend knipperend en in het rood ‘now boarding’ stond aangegeven. Wij dus rennen, eerst de verkeerde kant op. Terug dus en weer rennen, op naar Gate E17. Met het zweet in de spreekwoordelijke ‘bilnaad’ kregen we te horen dat het vliegtuig vertraging had. Sterker nog, het vliegtuig was er nog niet eens!!! De incheck bij boarden moest iedereen weer voor de scan camera staan, de helft lukte niet in 1 keer. Dus weer wachten. Nu wij dit typen zitten we in het vliegtuig en plaatsen dit zodra we weer WiFi hebben.

Straks het plaatselijke geld pinnen; colonnes

Na 20 minuten met de taxi die voor ons klaar stond op het vliegveld, kwamen we aan bij het Radison hotel in SanJosé . In de ruime kamer met ruime bedden zijn we na het douchen en het schrijven van onze blog meteen gaan slapen. Helemaal uitgereisd na 24 uur.Het was dan ook alweer 22.45 uur hier plaatselijke tijd.

1. Herman anja:
    30 april 2024
    Wat een heftig reis zeg ja al die controles is altijd best wel spannend en uitzoeken waar je weer heen moet
    Wat waren jullie blij om weer in vliegtuig te zitten denk ik even weer op adem komen
    Groetjes
  2. Johan en Alice:
    30 april 2024
    Een hectische reis dus. Maar jullie zijn nu vast lekker uitgerust en kunnen jullie ontspannen beginnen aan jullie avontuurlijke vakantie, genieten maar!!!
  3. Minke Dijkstra-Bos:
    30 april 2024
    Na een lange reis vol avontuur kan de pret beginnen. Alles goed gepland, lees ik niet anders verwacht van jullie. Wens jullie een fijne vakantie. 😘👋groetjes uit Workum.
  4. Gerrit:
    30 april 2024
    Heftig, maar het is toch weer goed gekomen. Gelukkig maar. Nu eerst maar ff uitrusten voordat de vakantie begint 😀
  5. Janet van Daalen:
    1 mei 2024
    Tsja wat een toeval zeg! Helaas waren wij er niet om ook zo' n mooie reis te maken maar wel heel blij om iemand weer te kunnen ophalen! 😀 Een hele mooie en voorspoedige reis gewenst en we kijken uit naar jullie verslag!

Jouw reactie