Fietstocht in het Loire dal

6 mei 2022 - Angers, Frankrijk

Het is bijna niet voor te stellen dat we vandaag alweer 14 dagen onderweg zijn met 'onze' prachtige camper. We voelen ons zo op ons gemak, je zou'm bijna kopen. Maar ja, deze maand nog maar net de kosten voor 1 lot van de staatsloterij terug gekregen, dus dat schiet ook niet op 😎

Van de camping waar we staan hadden we een paar leuke tips gekregen voor fietsroutes. We kiezen die van 45 km, die ons door het Loiredal voert langs de rivieren de Maine en de Loire. Een goed aangegeven route met onderweg veel natuurschoon. Zo komen we langs een fraai aangelegde Jardin de Méditariné en moeten we zelf een 2 persoons fietsbootje via een ketting van de ene naar de andere kant trekken. Daar waren ook prachtige libellen te bewonderen. Om daar een goeie foto van te maken moet je echt even tijd nemen en stil blijven zitten. En ja, we hebben tijd zat, dus veel foto's kunnen maken. Vandaag is het korte broeken weer dus wel letten op steekmuggen, want die zijn hier ook.

Bij een picknick bankje eten we ons stokbroodje gevuld met olijven en tomaten op, wat we eerder op de route in een dorpje bij de plaatselijke boulanger hebben gekocht. Daar was er ook even tijd voor Ingrid om te bellen met haar collega's van de bank, omdat kantoor Sneek na vandaag haar deuren sluit. Die zaten op vrijdag 12.15 uur (vaste prik) aan een snackje bij van der Wal vandaan. Dat zal in de toekomst nog gemist worden, maar wie weet of ze deze gewoonte in kunnen voeren op hun nieuwe kantoor. De laatste foto's en video van het St.Antoniusplein werden nog even door Lara gedeeld. Zo ben je er toch vandaag een beetje bij betrokken.

We eindigen deze route in de hoofdplaats Anger, waar we nog even ronddwalen in een parkje. Op het centrale plein nemen we op een terrasje even een bakkie, wel verdient vonden we zelf.

Daarna via een route door het park en langs het meer terug naar de camping. Daar genieten we in het zonnetje van ons borreluurtje en tussendoor nog zwemmen. Ook even tijd voor Ingrid om met de tondeuse Folkert zijn haar te doen. Was het nou standje 6 of toch 9? Te laat! Toch weer een korte coupe🤣

1. Lara:
    6 mei 2022
    Mooi reisverslag! Toch raar hoor om te weten dat we niet meer op ons mooie kantoor Sneek terugkomen. Van afstand was je bij ons hoor Ingrid!
    Veel plezier nog en hartelijke groet, ook van Sjoerd
  2. Cor:
    7 mei 2022
    Prachtig daar! Lekker genieten.
  3. Herman anja:
    7 mei 2022
    Zo te lezen genieten jullie vol op
    Wij genieten dit weekend van Brent
    Hij is hier het weekend 🥰
    Herman & anja