Verder richting het zuiden van Frankrijk

5 mei 2022 - Sainte-Gemmes-sur-Loire, Frankrijk

Goed uitgeslapen vertrokken we na 4 dagen Normandië zuidwaarts met als doel vandaag Angers aan de rivier de Loire. Nadat we het plaatsje Caen hadden gehad konden we al snel weer de Péage op, omdat 280 km via de zgn D-wegen niet heel plezierig is vanwege de vele rotondes. Het reed lekker door omdat het rustig op de weg was...erg rustig vonden wij...af en toe zelfs alleen op de weg. Waarschijnlijk omdat 'men' wist wat wij pas wisten bij het verlaten van de tolweg: € 45 euri aftikken voor 225 km snel doorrijden 🤑. Nou ja, in Nederland hebben we 'het kwartje van Kok' en hier hebben ze de tolwegen zullen we maar zeggen. En oh ja, nog zo'n 'dooddoener': "it is fakânsje nou dus..."

Rond 13.00 uur kwamen we aan bij de camping Angers Lake Maine die we onderweg hadden opgezocht en raad eens...plek zat! Meteen maar 2 nachtjes boeken, want het hoge tempo van het begin van de vakantie laten we los.

Het is hier heerlijk zonnig buiten weer, dus stoeltjes installeren en de in Hoogerheide gekochte aspergesoep op ons eigen terras op eten, lekker van genieten. Nadat we onze winterhuid goed hadden ingesmeerd met factor 50, durfden we het aan om deze bloot te stellen aan de zon zonder dat dit meteen gevolgen zou hebben. Lezend en luierend vullen we de middag met om 5 uur eindelijk weer even buiten borrelen. Tussendoor kunnen we ( lees: Folkert) een duik nemen in het zwembad, wat erg welkom is om even af te koelen.

Na het avond eten verkennen we de prachtige groene omgeving langs het meer en komen uit in hartje Angers. In de mooi aangelegde parken zijn ze of fanatiek aan het sporten of zijn ze in groepjes aan het chillen met elkaar. De Kathedraal van deze stad met z'n 150.000 inwoners torend letterlijk boven de stad uit en is met een lange trap vanaf de rivier te bereiken. Levert prachtige foto's op. Via een route door het park rond het meer komen we weer uit bij de camping. Onder het genot van een bakkie schrijven we buiten ons verhaal van de dag en plaatsen we de foto's.