Problemen bestaan niet, het zijn slechts uitdagingen

1 mei 2022 - Yport, Frankrijk

Om 8.30 uur zaten we vanochtend aan de welbekende Franse baguette net zoals je ze verwacht: lang, vrij hard van buiten en zo luchtig dat de hagelslag er tussendoor valt...dat dus.

We zetten mooi op tijd koers richting de Atlantische kust van Normandië. We zijn kort even van de péage afgeweken, maar nee, met al die rotondes en slechte wegen op de D-routes geen succes. Even voor 12 uur staan we stil op het hoogste terras van camping La Rivage en om 12.01 willen we ons aanmelden bij de receptie...idd, 1 minuut na middagsluiting. Dus te laat...Dan eerst maar wat eten en daarna lekker even wat lezen in het zonnetje want in de luwte was het best uit te houden. Ingrid komt tot de ontdekking dat de dop van de watertank van de camper ontbreekt. Na een belletje blijkt dat die is blijven liggen bij het watertap punt op de vorige camping...

We besluiten naar het in deze regio drukbezochte plaatsje Etritat te gaan, maar dat dachten meer mensen op deze vrije dag. Sluip door-kruip door straatjes, dat werk. Pfff past soms maar net. We kiezen ervoor om de camper even buiten het dorpje te parkeren en op de fiets terug te gaan. Staan we goed en wel klaar, blijkt dat Folkert zijn achterband lek is 😤. Hadden we thuis beslist moeten checken want de buitenband is helemaal glad. Heel verhaal maar na wat Googlen op 'fietsenmaker open op zondag'  komen we bij een fietsenverhuurder Coffee Bike terecht een dorp Fecamp verderop. Hij bleek de band niet te kunnen verwisselen en verwees ons naar een bevriende collega met meer kennis van zaken die hem morgen voor openingstijd wel wil repareren. Dan moeten wij er wel stipt om 8 uur er zijn. Dat doen we dus morgenvroeg, kunnen we meteen de afdekdop ophalen die 180 km ( bijna 2 uur terugrijden) verderop klaar ligt in Amiens.😬

Het was tot nu toe echt onze dag niet, maar de wandeling op het strand in Yport met de imposante krijtrots partijen maakt eigenlijk alles weer goed...Zo zie je maar weer voor elk probleem is een oplossing.