Normandië D-day beaches

2 mei 2022 - Colleville-Montgomery, Frankrijk

Vanmorgen om half 7 ging de wekker al. Waarom zo vroeg zou je denken, nou we hadden een afspraak bij de fietsenmaker om een binnen- en buitenband te laten verwisselen. Hiervoor moesten wij bijna drie kwartier rijden. Via allerlei kleine binnenweggetjes kwamen we bij een klein gehucht aan met drie huizen en vijf blaffende honden. Hier woonde de fietsenmaker die een mobiel bedrijf (busje) heeft en nu ons hielp op zijn eigen erf. Hij zei er in het gebrekkig Engels bij dat scheelt dan weer 40 euro voorrijkosten. Helaas gebeurde er nog een vervelende schadepost, de fiets hing in een werkstandaard en die viel om op.....de nieuwe camper 😵Dus snel bellen naar het camperverhuur bedrijf in Nederland wat we moesten doen. Advies was toch maar een schadeformulier in te vullen. Na wat taalprobleem toch wat op papier gekregen. Al met al kostte de reparatie maar 15 euro. Dat was dan wel weer een meevaller.

Na dit op onthoud terug naar Amiens gereden om de  (vergeten) dop van de watertank op te halen. Weer heen en terug over de tolwegen en een halve tank diesel verder, dit probleem ook weer opgelost...nu maar weer de focus op de volgende stop.

Zolang je maar met je creditcard wappert, is het lekker doorrijden op de Franse Péage, maar na 500 km rijden was dat voor vandaag wel genoeg en vonden we een camping in het plaatsje Ouistreham, vlak boven Caen, aan de bekende stranden van Normandië. Meteen raak op deze camping 500 meter van het strand. En we krijgen wat korting omdat het een actiedag was vandaag. Dat is dan weer een mooie compensatie op de eerder die dag gemaakte kosten zullen we maar zeggen Na de camper even geveegd en opgefrist te hebben pakken we de fiets voor een ritje boulevard en VVV voor wat info over de D-Day stranden en beschikbare fietsroutes voor morgen. Snel nog wat boodschapjes voor het diner voor vanavond. Een enorme supermarkt is hier schuin tegenover onze camping, geen 'nee' te koop zeggen ze dan. Op het menu sushi vooraf, gekruide kipfilet met pindasaus en rijst. Prima te bereiden in het keukentje van de camper want reizen maakt hongerig.

Samenvatting:

-fiets gemaakt ✅                          -dop watertank terug ✅            -schade aan de camper ❌        -camping ✅

Morgen deze kuststrook vol geschiedenis met de fiets verkennen.

1. Hanneke Steensma:
    2 mei 2022
    Heerlijk om jullie weer te volgen. Wat hebben jullie al weer veel ervaringen opgedaan. Ga zo door!
  2. Tineke:
    3 mei 2022
    Leuke verhalen!
  3. Minke Dijkstra-Bos:
    3 mei 2022
    Hallo ,zo zie je maar iedere dag weer een andere verrassing ,positief denken en alles komt weer goed. Op naar de volgende verrassing. Groetjes 🐈‍⬛
  4. Gerrit Eijzenga:
    6 mei 2022
    Nou, jullie beleven zeker wat.

Veel plezier daar.

Groetjes.