Verder oostelijk richting Champagne en L'Aube

9 mei 2022 - Mesnil-Saint-Père, Frankrijk

Op het moment dat we ons blog weer bijwerken, is het na 21.00 uur en zitten we voor onze camper nog lekker buiten en is het nog boven de 20 graden. Onze autorit naar alweer onze 11de camping ging onverwachts easy. We dachten echt de tolwegen te mijden, maar zaten al na 10 km op een route richting de onvermijdelijke poortjes. Omkeren is dan onmogelijk, dus weer een ticket pakken en ruim 250 km péage. Er was wel een alternatieve route maar ook dat bleek een betaalde weg te zijn.

Rond 13.00 uur komen we aan bij camping La Lac d'Oriente en wordt ons door de medewerkers een plaats aangewezen maar als we wilden mochten we ook ergens anders gaan staan want de vakantie van de Fransen was voorbij, dus plek zat. En zo nestelen we ons op een zonnig plaatsje, zonder schaduw, wat achteraf best een uitdaging bleek want tsjonge, wat was het warm 😰. Die 27 gr zijn we niet meer gewend zeg. 'Wy jouwe ús del' en besluiten aan het eind van de middag naar het meer te gaan, wat op 100 meter van de camping is. Daar kan onze zwemmer een frisse duik in het heldere maar nog koude water nemen en doen we ons daarna tegoed aan de meegenomen baguette met kruidenboter en een lekker drankje.

Na het avondeten (zalmmoot met noodles en frisse salade) hebben we de bedden verschoond en de camper weer even proper gemaakt. We zetten alles tegen elkaar open om wat koele lucht in de camper te krijgen. Ondertussen koelt het lekker verder af...we gaan nog even afdouchen zodat we straks fris & fruitig in een schoon bed kunnen vanavond.

1. Herman anja:
    10 mei 2022
    Hoi maar goed smeren de zon heeft veel kracht uitkijken
    Geniet van jullie vrije tijd en de mooie plaatjes onderweg
    👋