Fietsen rond Le Lac d'Orient

10 mei 2022 - Mesnil-Saint-Père, Frankrijk

Je kunt merken dat we na een vliegende start met strak reisschema en dito activiteiten nu in de 3e week ook meer in onze vakantiemodus komen en hier ook aan toe durven te geven. Zonder dat je het gevoel hebt dat je iets moet en anders mist ofzo. En dus starten we de dag rond 9 uur met een verse croissant, koffie en een verse jus 'd oranje lekker buiten in het zonnetje, want het is heerlijk weer.

Natuurlijk stond er toch een activiteit op het programma, en dat was fietsen rond het meer. Met genoeg proviand mee voor onderweg volgen we een super goed aangelegd fietspad die ons dan weer vlak langs het meer brengt maar ook door bossen en weilanden. Kortom, volop genieten van al het moois onderweg. Halverwege badlaken op het strand en druiven eten. De aangeprezen uitkijkpost was mooi aangelegd maar van de minimaal 30 vogelsoorten die je volgens de posters die er hangen zou kunnen aantreffen, zien wij er....3: de meerkoet, blauwe reiger en de fuut. Dan tel je er op een achteloze wandeling door de Tillefonne in Workum zomaar 15 of meer soorten. Hé maar wat zitten we nou te miepen, hier = hier in Frankrijk, en met het schitterende weer en uitzicht voelen wij ons....inderdaad, als God in Frankrijk!

Bij de camper bakt Ingrid een paar kleine pannenkoeken waar wij de rest van de middag wel mee door komen. Dan rijst toch ook weer de vraag waar we morgen naar toe zullen gaan. Aan onze route kun je duidelijk zien dat we nu van West naar Oost door Frankrijk gaan, terwijl dat 4 jaar geleden van Noord naar Zuid vv was. We moeten nog maar even inzoomen waar we genau hingehen sollen 😉

1. Ineke:
    10 mei 2022
    Vanavond jullie reisverhalen gelezen, wat weer een belevenis! Al veel gezien en wat een prachtige foto’s!! Ik kwam zowaar mijn eigen hoofd ook nog tegen, 😆