Tranquilo in La Fortuna

7 mei 2024 - San Carlos, Costa Rica

Gisteren schreven we al dat het tempo wat we tot nog toe aanhielden, minimaal 2 en liefst 3 activiteiten op één dag, niet vol te houden was in de combinatie met de tropische warmte. Gisteravond meteen met onszelf afgesproken om morgen bewust niets te plannen en vooral even wat rust te nemen. Met die gedachte zijn we heerlijk gaan slapen en vanmorgen lekker loom wat langer blijven liggen.

Bij het naar buiten gaan sloeg de frustratie even flink toe. Onze zwemkleding, badhanddoeken en mijn (Folkert) slippers stonden buiten op het stoepje te drogen….foetsie!! Dan maar naar de receptie om hier melding van te maken. Maar wat bleek, de nachtwaker had in zijn laatste ronde over terrein alle spullen opgeruimd die voor de huisjes lagen te drogen. Die stonden bij de receptie met huisje 20 erop al klaar. Hadden ze gedaan just in case that…wij weer blij.

Na het ontbijt ontstond het idee voor een fijne massage, want die ‘winkeltjes’ zijn er hier genoeg en dat past precies bij zo’n rustdag. We vonden via internet een studiootje heel dicht bij. Meteen maar even bellen. Ja, er was wel plaats, we kregen de info na het gesprek meteen toegestuurd via de app. De Massage ‘Couple De Luxe’ van 90 minuten sprak ons wel aan en die hebben we geboekt voor half elf. Tijd genoeg om eerst even af te koelen in het zwembad en daarna wat te lezen. Een uurtje later gaan we richting studio massage Bamboo. We werden welkom geheten door de eigenaresse en daarna doorgeleid naar de tuin waar 2 massagetafels met doeken er omheen klaar stonden voor ons. We hebben ons helemaal overgegeven aan 2 dames met een goeie kneep in de handen. De hotstones tussendoor waren echt heel fijn. Ondertussen kregen we ook nog een gezichtsbehandeling met o.a. een masker. Zul je net zien, krijg je ontzettend jeuk op je gezicht: nee, niet aankomen! De anderhalf uur was zomaar voorbij en meer dan de moeite waard.

Geolied en wel weer in de auto, eerst naar de supermarkt voor wat brood, beleg en melk zodat we even in ons huisje konden lunchen.

Toen lokte ook het zwembad weer, dus puzzelboekjes, leesvoer en water mee.

Zo wordt het vanzelf 5 uur, tijd om te douchen.

Het avondeten was wel weer heel bijzonder. Via de site ‘reisjunk xl’ zeer nuttige site en vaak door ons geraadpleegd, kwamen we in ons plaatsje La Fortuna bij een achteraf tentje die je normaal gesproken niet zou vinden en kiezen.

Maar de entree was al veel belovend; allemaal kleine bordjes met daarop teksten vd gasten die hier ooit gegeten hadden. Ingrid heeft er natuurlijk ook één gemaakt met de Friese tekst: Libje, laitsje en genietsje, Fryslân Boppe.

Een menukaart was er niet, de eigenaresse ratelde in het Spaans het menu op. Dan maar Arroz (rijst) en chicken (kip). Het local food was echt heerlijk. Vaak worden er bonen en rijst in verwerkt en dat was nu niet anders. Ter indicatie; je hebt elk 1x drinken, een hoofdmaaltijd en een lekker nagerecht voor 17.000 Colonnes = €34. Nog een paar tips van een jongeman gekregen die werkte in het restaurant voor morgen onderweg, altijd nuttig.

Terugreis nog wat souvenirs scoren bij een shop en daarna door naar ons tijdelijke verblijf. Eerst even de koffer weer wat fatsoeneren, want alles ligt alweer door elkaar heen.

Morgen opnieuw naar een andere locatie en alweer onze 5e overnachtingsplek.

1. Janet van Daalen:
    8 mei 2024
    Mooie reis maken jullie! Leuk om het verslag te lezen en de mooie foto's te bekijken. Geniet ervan!
  2. Limboman Ralf 😄:
    8 mei 2024
    Mooie en vooral lange verhalen:-)

Toffe foto's maken jullie, daar ken ik Folkert wel van.

Nog een mooie tijd en tot snel.

Jouw reactie