Laatste dag Vietnam - met de riksja dwars door de stad

16 augustus 2018 - phường 6, Vietnam

Het is bijna niet te geloven dat het vandaag alweer de laatste dag Vietnam is. De 14 dagen zijn echt omgevlogen. Wat hebben we veel gezien en beleefd en ja, wat een mooi land met een enorme geschiedenis. Frankrijk, China en Amerika, ze hebben zich allemaal bemoeid met dit land en de Vietnamezen hebben stand gehouden. Hulde aan dit sterke en vriendelijke volk 🇻🇳
Maar nu over onze laatste dag. We konden vandaag eindelijk even rustig beginnen want we moesten om 9 uur klaar staan in de lobby van het hotel. Buiten stonden 11 riksja's voor ons klaar die ons dwars door deze enorme stad hebben 'gefietst'. En wat was het weer warm; 35 graden met een felle zon! De eerste stop was bij de markt waar vanaf 5 uur de handel al los ging. Vietnam heeft zelf een rijk bloemen kweek gebied waardoor men op dat gebied self support is. Even verderop waren ook honden, vogels en katten te koop. Nee, dit keer niet voor consumptie maar echt als huisdier. Maar er waren ook maden, sprinkhanen en kevers (voedsel voor vogels) te koop.
Daarna gaan we weer door met onze tour door smalle straatjes. Daar zie je het echte leven van de Vietnamezen en dat is beslist geen vetpot. Het is leven om te leven zo lijkt het wel. Na een tijdje stoppen we bij een Chinese tempel. Wat ze precies geloven is moeilijk te zeggen. Het is een soort eigen invulling van het Boedhisme. Het is een beetje waar jij in gelooft en welke invulling je daar aan aan wilt geven. Je kon op een zijmuur een roze briefje op laten hangen met jouw naam erop, wat je wenst en, het blijven Chinezen 😉, welk bedrag je hier voor wilt geven. We vervolgen onze riksja reis naar ons eindpunt naar één van de hoogste gebouwen van Ho Chi Minh stad: Bitexco Skyscrapper. Daar had onze gids een tafeltje voor ons geregeld waar we wat drinken konden bestellen. De binnenkomst was al super maar het uitzicht op de 52ste verdieping op 250 meter hoogte was schitterend. Onder het genot van een (pittig geprijsd) kopje koffie konden we echt genieten van het uitzicht. En je blijft foto's maken maar het is bijna niet 'te vangen' in foto's, zo mooi.
Daarna hadden we een vrij programma voor de middag. We hebben nog wat souvenirs gekocht op een grote markt en daarna een lunch adresje gezocht. Nog wat slenteren in de stad, een bakkie doen bij de Starbucks en daarna hebben Ingrid & ik ons toch maar weer even lekker laten masseren. Daarvoor moesten we ons verplaatsen naar de populaire 'backpackersstreet'. Er werd een taxi voor ons geregeld door het hotel die ons keurig afzette bij ons adres. Daar werden wij al verwacht en konden we meteen doorlopen. Terug weer precies hetzelfde: taxi stond al klaar en zodoende konden we nog even douchen zodat we stipt 7 uur klaar stonden in de lobby. De bus zou onze groep naar een mooi oud testaurantschip brengen waar we varend over de Saigon River ons diner kregen. Hier waren meerdere groepen en onderweg was er muziek en dans aan boord, super gezellig. We konden ondertussen genieten van een prachtig uitzicht genieten. Na afloop van het diner bracht onze bus ons weer terug naar het hotel. Aangekomen in het hotel hebben we Harry mee gevraagd om even mee naar binnen te komen. Daar mocht ik namens de hele groep Harry toespreken en bedanken voor een prachtige reis. Ingrid overhandigde hem een enveloppe met inhoud als dank en 3 kussen waar Harry al de hele vakantie op zat te wachten. 🤣

1. Minke Dijkstra - Bos.:
    16 augustus 2018
    Wat een geweldige belevenis ,mooi om het te volgen voelt of je er ook een beetje bij bent. Een goede reis.
  2. Dirk en fimmy:
    16 augustus 2018
    We genieten van jullie fotos en verhalen wat een belevenis he Groet Dirk en fimmy