Colmar

19 oktober 2018 - Horbourg-Wihr, Frankrijk

Volgens onze navigatie hebben we vandaag onze kortste etappe tot nog toe. We rijden van Mulhouse naar Colmar en dat ligt 53 km verderop. We doen rustig aan en rijden rond 11uur van het rustige campingterrein af. We waren erg tevreden over deze parkachtige camping. Benieuwd hoe dat in Colmar is. Net voor 12 uur komen aan, er staan maar liefst 4 campers voor ons te wachten. Ingrid pakt meteen de spullen die nodig zijn voor het inchecken en spoed zich naar de receptie want het is bijna 12 uur en het vermoeden is dat dan de camping een paar uurtjes 'geschlossen ist'. En dat klopte, wij konden nog net inchecken, de rij verlaten en een plekje zoeken. We nemen nog even een cup-a-soup en gaan daarna op de fiets naar het centrum van Colmar, 3 km verderop. 'Vroeger' zijn we hier ook al eens met Marije en Robin geweest maar nu, als fitte vijftigers, kijk je toch anders naar dit soort dorpjes dan pak'm beet 20 jaar geleden.
We treffen inderdaad een prachtig gekleurd stadje aan met veel vakwerkhuizen.
We maken een kort boottochje door 'La petite Venise' wat mede door het prachtige weer de moeite waard was. In de oude groentehal van weleer is nu een foodmarket, waar we lekker buiten op het terras een zgn flammkuchen nemen (soort dunne pizza) met een drankje. We wandelen nog wat door de gezellige straatjes en verlaten de stad via de uitvalsweg naar Straatsburg. Even buiten de stad staat nl een replica van het Vrijheidsbeeld dat in NY staat. Dit is een eerbetoon aan de ontwerper van dit beeld, Augustus Bartholdi, inderdaad, inwoner van Colmar. Wel bijzonder om in de setting van een drukke rotonde in Frankrijk deze 12 meter hoge replica te zien. Via een landelijke route, waarbij we soms om wegen komen waar het verboden is voor fietsers, hebben we een laatste stop bij een hele grote supermarkt van E'Clerck. We eten vanavond quiche met sushi en een toetje. Morgen zien we wel weer verder..

1. Daan&Bar:
    20 oktober 2018
    Wat fijn dat jullie zo genieten! We wensen jullie nog een fijne week en veilige thuisreis!
  2. Dirk en fimmy:
    20 oktober 2018
    Het blijft leuk om jullie te volgens is ook wel speciaal om dit in een rustige tijd te doen past wel bij de leeftijd Maak er nog eenmotorige week van. Liefs Dirk en fimmy
  3. Dirk en fimmy:
    Mooie week bedoelde ik.