Keuzes maken

24 september 2018 - Konstanz, Duitsland

Vannacht een onstuimig nachtje wat het weer betreft. Hevige onweersbuien met harde wind en heel veel regen. Maar gelukkig vanmorgen met droog weer de boel inpakken en weer door naar...?? Bedoeling was vandaag al richting Italië te rijden maar dan zien we daar op de borden ook Lindau staan en dat is aan de Bodensee. We kiezen voor dat laatste en kijken meteen op internet naar informatie; het weer aldaar lijkt goed. We rijden via een mooie route door de bergen, wat is het hier prachtig mooi. Met 2 navigatie apparaten aan boord en een route kaart rijden we vrij soepel naar Konstanz. We vinden het wel vreemd dat de ene routeplanner ruim 50km meer berekend dan de andere. Maar zo vreemd was het niet want we kwamen voor een veerboot te staan en natuurlijk pakken we dit boottochtje over de Bodensee even mee. Om 13.15 komen we aan bij de camping die we hadden uitgezocht alleen was de receptie tussen 13.00-15.00 geschlossen. Nou dan eerst maar even een wandeling langs dit grote meer en daarna de meegenomen croissants van vanmorgen in de koekenpan warm maken, met ham & kaas. Om stipt 3 uur (Deutsche pünktlichkeit) een mooi plekje uitgezocht met uitzicht op het water. Het loopt behoorlijk af op deze veldjes dus gebruik van de blokken onder de wielen is absoluut noodzakelijk. Vervolgens pakken we de fietsen en gaan via de haven naar het centrum vd stad. Hier mooie oude pandjes en fachwerkhӓuser, zeer de moeite waard. Nog wat gehakt kopen voor de spaghetti van vanavond om vervolgens helemaal langs de rand van dit meer terug te fietsen naar de camping. Als altijd weer heerlijk gegeten, Ingrid is echt een meester in het koken in de kleine ruimte met minimale middelen. Na het maken van dit verslag gaan we op zoek naar info voor morgen. We willen het bloemeneiland Mainua bezoeken, ligt hier vlak in de buurt. En ook zus Fimmy bellen om te kijken hoe ze hersteld van haar knie operatie.

1. Jan en Jelleke:
    25 september 2018
    Sa te lêzen, ha jim t tige nei't sin! Leuk hjer om sa troch Europa te toeren en it moaie waar om te sykjen!
  2. Dirk en fimmy:
    25 september 2018
    Leuk leuk ik blijf jullie volgen liefs Dirk en fimmy