Nationaal park Ricon de la Viejo, Hotel Haciënda Guachipelin

10 mei 2024 - Nationaal park Rincón de la Vieja, Costa Rica

Het voordeel van vroeg wakker zijn is dat je de hele dag voor handen hebt. Dus na het ontbijt om half 8 al in de auto voor een rit van 2 en half uur. Bij de plaatselijke bakker hebben we wat broodjes en water voor de lunch gekocht.

Na heel wat gehobbel over slinger weggetjes met flinke gaten in de weg, kwamen we aan bij het Nationaal park Ricon de la Viejo. Daar was eerst een slagboom zo maar midden in ‘t spul. Een gewichtig mannetje met uniform kwam naar ons toe, noteerde ons kenteken en checkte onze naam. Toen die formaliteiten klopte konden we verder rijden.

De kamer was nog niet beschikbaar, maar we kregen wel alle informatie bij de receptie over wat er allemaal te doen was in het park, zodat we vanmiddag meteen al iets konden bezoeken. Handdoeken mee en op naar de Hot springs Rio Negro. Hier waren 12 thermaal baden met heet water variërend van 37 tot 45 graden. En om af te koelen kon je poedelen in de rivier. De extra service was insmeren met vulkanische modder en dat leverde mooie plaatjes op.

Het was rustig bij de Hot Springs, waarschijnlijk omdat het regende.

Na 3 uur alle baden te hebben geprobeerd, zijn we naar het hotel gereden.

Eerst even relaxen bij de bar van het zwembad en een kop koffie met chocolade gebak genomen.

Net toen wij de bagage wilden uitladen ontstond er een enorme tropische regen- en onweersbui. (zie video)

Na een uur werd het weer droog en konden we alsnog de koffers en tassen uitladen.

In het hotel zagen we ook gasten die we al eerder op onze reis gezien hadden, toen zaten ze ook al een kamer naast ons. Vele toeristen volgen vaak dezelfde route van hotel naar hotel.

Voor vanavond hebben we een buffet geboekt, er is hier geen stadje in de buurt dus lijkt dit een goede optie

Ook werken ze hier veel online met het boeken van tickets met credit card voor verschillende activiteiten. Het National park wat we morgen willen bezoeken kun je alleen maar op deze manier binnen komen. Dus de tickets voor de hike meteen maar geboekt voor morgen. We kunnen in theorie 6.30 uur al ontbijten. Gokje, bijna met 100% zekerheid, dat we dan allang wakker zijn.

1. Gerrit:
    11 mei 2024
    Jullie staan er weer mooi op 😀
  2. Johan en Alice:
    11 mei 2024
    Wow !!!! Wat prachtig weer allemaal, wat zullen jullie hier mooi op terugkijken!! P.S. Super jaloers op de fantastische foto’s van de kikkers 🤩😀😉.

Jouw reactie