Weer op eigen benen …..

2 mei 2024 - Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica

Het lijkt er op dat wakker worden tussen 5 en 6 uur ‘s ochtends de nieuwe standaard is. Heeft er vast mee te maken dat we overdag een vol programma hebben en het erg warm is waar we aan moeten wennen. Daardoor vallen de ogen zo rond half tien echt wel dicht. Nou ja, konden we lekker rustig wakker worden, even douchen en onze spullen inpakken. Rond half zeven lekker bij het zwembad gaan zitten met een kop koffie, lekker relaxed. We konden 7 uur aanschuiven bij een heerlijk ontbijtbuffet en voor de laatste keer met onze vaste tafelgenoten over voornamelijk reizen praten.

Vandaag weer een reisdag….Om 9 uur was het dan toch echt tijd om de bagage in onze transferboot te zetten. We werden nog getipt over een hele grote leguaan die mooi stil op een tak zat te chillen. Vervolgens met een zweterig en plakkerig zwemvest om koers te zetten naar het eindpunt van de bootjes. Prachtige rit zo scheurend over het brede water.

De klaarstaande bus bracht ons in 2 uren naar een restaurant waar een lekker lunchbuffet klaar stond. Dit was ook de plek om afscheid te nemen van onze Engelse, Franse en Nederlandse reisgenoten voor 3 dagen. Mooie tijd gehad zo met z’n allen.

Dit was ook de plek waar we met een korte rit met een busje naar het autoverhuurbedrijf werden gebracht. Vriendelijke gasten die in een rappo-klappo tempo uitleg van de werking van de auto gaven.. In no time was alles geconnect met de aan boord zijnde WiFi, wat natuurlijk super handig is.

Na een kwartiertje zijn we onderweg met de Suzuki 4WD. We moesten nog 2 en een half uur rijden om aan te komen bij het zuidelijkste puntje van het land aan de Caraïbische kust. Het tempo was niet hoog, omdat er steeds roadblocks waren en grote gaten in de weg.

Zo zaten we vanmorgen nog heel dicht bij Nicaragua en zitten we nu dicht tegen Panama aan. Fijn dat er een goeie airco aan boord was, want het is vandaag erg warm en vochtig. Daar komen we achter wanneer we uitstappen om even een ijsje te halen. Man, het is net of krijg je een klap voor je kop van de hitte.

Om 16.30 uur ingecheckt bij Hotel Cariblue Beach & Jungle Resort in Puerto Viejo de Talamanca.

Om vervolgens meteen het zwembad in te duiken om af te koelen, het was vandaag toch wel boven de 35 graden en erg vochtig.

Nu nog even het plaatsje verkennen en een klein hapje eten halen.

1. Vera:
    3 mei 2024
    Wat een mooie verhalen over jullie belevenissen daar en leuk dat we op deze manier een beetje kunnen meegenieten! Heel veel plezier.
  2. Herman anja:
    3 mei 2024
    Goedemorgen wat een belevenissen daar
    Mooie natuur daar maar die temp 😅
    Heftig vooral de vochtigheid ook last van insecten
    Daar ?
    Leuk om jullie te volgen groet van ons
  3. Jan en Jelleke:
    3 mei 2024
    Wat belibje jim wer in moaie reis! En sokke prachtige foto's!! Wy genietsje mei hjer, super!
  4. Robin en Fenna en Brent:
    3 mei 2024
    Nou wij sju ut wol, jimme vermeitsie jimme prima! Genietsje dr maar lekker van, en wij sju graag de foto's voorbij kommen.
  5. Annette Neumann:
    Love your pictures!
  6. Minke Dijkstra-Bos:
    3 mei 2024
    Weer helemaal bij,prachtig natuurgebied mooie foto's alleen de temperatuur bizar. Hier de kachel aan. Brent kan zo mee 6u wakker vroege 🐦 vogels .

Jouw reactie