National park Cahuita bezocht

3 mei 2024 - Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica

Vanmorgen, ja hoor het was weer 5 uur en beide klaarwakker. Dan eerst maar even alle reacties lezen van onze volgers, leuk dat iedereen mee geniet. Ook nog even videobellen met Marije, gezellig even.

Om 7 uur is staat er een uitgebreid ontbijt klaar, inclusief een zgn. ‘egg station’. Deze was bemand door een vlotte kok die er weer een showtje van maakte. Folkert heeft er even een filmpje van gemaakt.

Vandaag wilden we een bezoek brengen aan national park Cahuita. We waren even voor negen uur ter plaatse en hebben de auto bewaakt geparkeerd bij een plaatselijk mannetje die de hele dag op onze auto ging  passen (haha). Toen door naar de entree waar een vrijwillige bijdrage werd gevraagd. We hebben 10.000 colonnes gedoneerd voor onderhoud van het park. ( kun je omrekenen via Google)

Gewapend met 2 liter water, wat brood en sultanas gingen we op pad. Het zweet gutste meteen van ons  hele lichaam af, man wat was het warm. Het was alweer boven de 30 graden. Gelukkig was de hike via een junglepad waar we schaduw van de palmbomen hadden. Onderweg kwamen we verschillende dieren tegen, die ook op de gevoelige plaat gezet moesten worden. Na 2 uur wandelen zijn we omgekeerd en wilden eerst wat afkoelen en gingen zwemmen in de Caraïbische zee…je hoorde het water bijna sissen.

Dat was dus zeker geslaagd. Daarna broodje smeren onder een boom, dat was minder geslaagd. Van links kwam een aanval van een wasbeer die bovenop ons sprong en meteen de plastic zak met broodkruimels pakte. De adrenaline was meteen sky high, we schrokken ons kapot!!

Dus met alle spullen snel richting de oceaan gelopen  en in de volle zon alles weer aangedaan. We zijn maar verder gelopen, want de tijdelijke afkoeling had plaats gemaakt voor enige oververhitting door de adrenaline stoot.

Deze trip teug ging sneller, omdat er ook minder foto’s gemaakt hoefden te worden: we waren er immers al langs gelopen op de heenweg.

Rond 1 uur waren we weer terug bij ons beginpunt. Zo hebben we in totaal 4 uren gelopen een soort hoge vochtigheidsgraad sauna. De 2 liter water was natuurlijk helemaal op gegaan. Meteen maar even bij de Claro supermarkt wat boodschapjes gedaan voor de lunch en een waterijsje gekocht, dat hadden we wel verdiend.

Nog wat souvenirs ( sleutelhangers) gescoord en weer terug naar ons hotel. Hier meteen een duik genomen in het zwembadje 10 meter voor onze deur vandaan. Daar knapt je helemaal van op.

De lunch hebben we op ons terras gegeten en toen was het tijd om plannen voor morgen te maken. Je moet hier vooraf boeken wil je plek hebben bij rondleidingen. Lang leve het internet en de Credit card.

Ook de zelf meegenomen koffie smaakte prima. Met behulp van een bij de ANWB gekochte reisdompelaar was het een beetje van Costa Rica en een  beetje van thuis.

‘s Avonds hebben we heerlijk gegeten in het restaurant bij ons hotel. Er was live Zuid Amerikaanse muziek wat best gezellig was. De eerlijkheid gebied wel te zeggen dat je het in principe na 2 nummers wel hebt gehoord. We hebben gezellig nog even nagetafeld met een Brabants stel ( als jullie ons blog lezen, sorry…we hebben elkaar niet de namen gevraagd). Net als gisteren, toen we hen voor het eerst heel kort troffen op het strand by night, gaven ze ons goeie tips mee voor onze verdere reis; muchas gracias!

1. Lara:
    4 mei 2024
    Zo leuk om op afstand met jullie mee te reizen. Ik kan me levendig voorstellen hoe erg jullie schrokken van die wasbeer 🫣
    Ben benieuwd naar het volgende verslag.
  2. Cor:
    4 mei 2024
    Wat een prachtige natuur. Jammer van de hitte maar ja dat hoort er ook wat bij denk ik. Juist dat soort acties van een wasbeer maakt de vakantie onvergetelijk haha. Fijne reis verder!
  3. Janny:
    4 mei 2024
    Nooit saai met de Keunings zal die wasbeer gedacht hebben

Jouw reactie