La Fortuna: Vulcano Arsenal en Hot water Springs

6 mei 2024 - La Fortuna, Costa Rica

Wat was het vanmorgen heerlijk wakker worden in de ruime lodge die ons was toebedeeld. We sliepen zo waar een beetje uit, het was al 5.45 uur. En als je dan de deur open deed hoorde je het geluid van de stromende rivier en van de natuur…geweldig! We hadden besloten om vanochtend tranquilo te doen. We hoefden immers maar een uurtje te rijden naar onze volgende bestemming. Dus eerst even wat tijd nemen om info over de volgende bestemming te verzamelen. Tijdens het ontbijt hoorde iemand ons Fries praten. Deze dame kwam uit Siegerswoude, had een Britse vriend die in Amerika woonde en ze waren op vakantie in CostaRica. Fansels efkes yn it Frysk by praten en toen het adres van ons blog gegeven. ( mocht je jezelf herkennen in deze omschrijving zouden we het leuk vinden dat je/jullie een reactie achter laten)

Na het ontbijt heb ik nog een uurtje in de hangmat liggen lezen terwijl Ingrid even met Minke heeft gebeld. Die genoot ontzettend van onze verhalen en foto’s.

Rond 10 uur toch maar uitchecken. We hadden hier graag nog wat langer gebleven in deze mooie en rustige omgeving met een lodge die van ons een dikke 10 krijgt!! Onderweg reden we langs een prachtige kleurrijke route. Onderweg even gestopt voor een bakkie. Had niet gehoeven. Half lauwe koffie uit een thermoskan die enige uren geleden al was gezet wordt je niet persé vrolijk van.

Rond het middaguur komen we aan bij Arenal hotel. Het was ook hier niet druk op het park dus konden we meteen inchecken. De vriendelijke dame bij de receptie had een lang verhaal, waarvan we inmiddels de meeste zaken wel weten van de andere overnachtingsplaatsen (airco, drinkwater, sleutel niet kwijt raken etc)

We hadden meteen het eerste huisje vooraan. We werden opgewacht door een middelgrote leguaan die snel het hazenpad nam toen wij uitstapten. Maar uiteraard nog wel snel even op de foto gezet.

Het verblijf is een stuk kleiner dan de nacht hiervoor maar wel weer 2 bedden. Nou ja, je bent toch meest op pad, dus prima zo.  Gelijk het zwembad verkend, want de temperatuur was toch weer boven de 35 graden vandaag. Zoals op de foto’s te zien met uitzicht op de vulkaan.

Als lunch hebben we vandaag noodles met wat broodjes die we gisteren hadden gekocht. Daarna op naar dé attractie hier en dat is hot water Springs. Alles in dit gebied staat in het teken van vulcano Arcenal. Met z’n 1600 meter steekt deze hoog uit het landschap omhoog. Hij is al bijna 25 jaar niet meer actief, maar alles in de omgeving verwijst in naam of activiteit naar deze vulkaan.

Zo gaan wij dus naar hot water Springs. Een rivier met warm water waar je, ondanks het warme weer, rustig een tijdje in kunt gaan liggen. Door de stroming zijn er een soort kamertjes ontstaan waar je privé in kunt liggen. We hebben ons prima vermaakt.

Eenmaal weer thuis beginnen langzaam de tekenen van ons hoge tempo en de temperatuur boven de 30 graden z’n tol te eisen. We hebben in een week tijd ook al zoveel gezien en gedaan dat we besluiten morgen echt even een rustdag te nemen.

We namen het eerste de beste restaurant wat we tegenkwamen naast ons hotel, prima voor elkaar maar zeker niet druk.

1. Gerrit:
    7 mei 2024
    Weer een prachtig verhaal. Ik kan mij goed voorstellen dat je ook soms ff pauze neemt na al die indrukken en activiteiten.
  2. Maaike Krol:
    7 mei 2024
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Jullie reis is veel avontuurlijker dan onze reis. Toch genieten wij op onze manier ook erg van de natuur en de rust bij Selva Verde Lodge. Goede reis verder! Groet, Maaike (Siegerswoude 🙂 )
  3. Herman anja:
    7 mei 2024
    Ja zo jullie reisverhalen te lezen veel gedaan dat doet wel wat met je lichaam met de temp erbij
    Maar even rustig aan
    Groetjes van ons
  4. Minke Dijkstra-Bos:
    7 mei 2024
    Zo tezien wordt Folkert steeds bruiner en Ingrid steeds 👱 blonder. Gisteren een verrassing even video bellen. Fijn dat het genieten is, geweldig avontuur . Beetje rustig aan, weer een prachtige omgeving. Groetjes.
  5. Folkert Hoekstra:
    8 mei 2024
    Mooie verhalen. Ben blij dat jullie het zo goed naar de zin hebben in het land waar ik nu al 30 jaar woon. Costa Rica is inderdaad een geweldig mooi land. Zie er naar uit om elkaar te ontmoeten, hopelijk zondag. Geniet er van.

Jouw reactie