Mainau -- Bloemeneiland in de Bodensee

25 september 2018 - Konstanz, Duitsland

We werden vandaag gewekt door een enthousiast zonnetje. Snel de gordijntjes open en genieten van het uitzicht van de zon die opkomt boven de Bodensee. Maar het was nog wel flink koud dus het kacheltje kon wel lekker aan tijdens het ontbijt. Na het opruimen was het inmiddels lekker weer buiten. Even een praatje maken met onze Duitse buren en elkaars camper bekijken. Nog even lekker een bakkie in het zonnetje en daarna op de fiets naar Mainau oftewel bloemeneiland. Hier kon je op een Italiaans aandoend eiland prachtig door de aangelegde tuinen lopen. We werden echt verrast door de uitbundige bloei van de vele bloemen rond deze tijd van het jaar. Vooral de de dahlia's met meer dan 200 verschillende soorten. Echt schitterend, het ene perk nog mooier dan het andere. Ook de vlindertuin was zeer de moeite waard. De foto's spreken wat dat betreft voor zich. Al met al zijn we hier een middag geweest en hadden we er ook nog eens schitterend weer bij. Op de terugweg nog even langs de supermarkt voor de nodige boodschappen en door naar de camping. Daar konden we nog net in de zon een wijntje met stokbroodje nuttigen, het is ook vakantie nou. Maar daarna werd het al snel te koud en dus tijd om naar binnen te gaan.
Morgen is het de bedoeling om naar Schaffhausen te reizen. En ja hoor, daar-is-ti-weer, terug van weg geweest, De prijsvraag : wat is daar te doen?

1. Tina:
    25 september 2018
    Wat is het mooi daar....het staat nog prachtig in bloei.
  2. J.H. Dijkstra:
    25 september 2018
    Ja mooie foto's, mogelijk een idee voor in de tuin op Merk 11, de bank kan wel een kussentje gebruiken, is nu wat hard aan je .... alhoewel alles went zegt men ???
  3. Henriette Schouten:
    25 september 2018
    Mooie foto’s! Als kind ben ik er ooit geweest, kan me er niet veel van herinneren, alleen een brug (er naartoe?) en de vele bloemen!
    Watervallen morgen! Enjoy!
  4. Hanneke Steensma-de Boer:
    27 september 2018
    Genoten van de prachtige foto's. Dahlia's doen me altijd denken aan vroeger, aan de tuin van m'n beppe.
  5. Janny:
    27 september 2018