Naar de bergen in de Vogezen

11 mei 2022 - Kruth, Frankrijk

Het was ons deze reis nog niet eerder gelukt om 8.30 uur alweer reisklaar te zijn en weer verder te trekken. We hadden camping Schlossberg aan een meertje uitgezocht via internet.  Op 260 km rijden van waar we nu staan, maar zonder tolwegen deed je daar ongeveer 4 uren over. Met de radio, op de geleende JBL bleutooth box van Marije, op Radio 538, rijden we een mooie route door prachtig glooiend en later overgaan in heuvelachtig landschap. Onderweg had Ingrid meer dan 40 dorpjes als routepunt aangegeven op de routekaart van ons blog. In 1 van die dorpjes lekkere broodjes gehaald bij de boulanger, die we later op een hele rustige plek dicht bij een heilig huisje in het zonnetje konden nuttigen.

Het laatste stukje was echt bergachtig met flink wat haarspeldbochten. We zitten overduidelijk in de Vogezen. Een prachtige groene streek waar we in het verleden ook wel met Marije en Robin zijn geweest. Op de camping was plaats zat, zoek zelf maar een plekje. Nadat we ons hadden geïnstalleerd, en koffie hadden gedronken,hebben we meteen de fiets gepakt naar het meertje. Het was een stevig klimmetje er naar toe, maar hé, de beloning was groot want we zaten aan een prachtig bergmeertje. Best koud maar natuurlijk wel even zwemmen. We hadden lekker kaasje Morbier en kruidenboter mee voor op de onderweg gekochte stokbrood, alleen...die waren we vergeten 🙃. Na ja, die hebben we dan maar onderdeel gemaakt van onze heerlijk diner aan een tafel voor 2, nog lekker buiten in de zon tussen de bergen.

's Avonds koelt het hier snel af, omdat de zon eerder achter de bergen verdwijnt. We zitten 9 uur nog wel buiten ons blog bij te werken, maar de plannen voor morgen gaan we binnen maken, in de camper die ons zo goed bevalt...