Heerlijk rustig dagje tussen de bergen

12 mei 2022 - Kruth, Frankrijk

Het voordeel van reizen met een camper is dat je vrijheid hebt in wanneer waarheen. Zoals vandaag, waarop we hebben besloten om hier gewoon nog een nachtje te blijven. Het is hier zo lekker rustig dat we daar nog een dagje van willen genieten. Zoveel hadden we nog niet de tijd genomen om te lezen, dus nemen we daar nu wat meer de tijd voor. Eind van de ochtend toch nog op't fietsje gestapt naar het dorpje Kruth. Op zich weinig te beleven, al was de route langs het riviertje wel de moeite waard. Fauna volop in bloei en zo nu en dan met een handige google-tool kijken welke plantjes er groeien.

Dit keer een warme maaltijd tussen de middag, lekker Hollands, net al het menu trouwens: aardappels, bloemkool en visstick. Zo hoeven we ons  vanavond niet meer bezig te houden met het eten, want daar hebben we straks na de wandeling vast geen zin meer in (en dat klopte!!).

Nadat we de route voor morgen hebben bekeken, genieten we lezend nog heerlijk van het zonnetje en is het hier tussen de bergen gewoon vet warm. Wanneer wij rond 4 uur vertrekken voor onze wandeling rondom het meer, begint het al wat te betrekken maar is het nog droog. We lopen een prachtige route die heel natuurlijk, glooiend en soms rotsachtig is. Al na 10 minuten begint het te regenen maar dat belemmerd ons niet te genieten van de prachtige omgeving. Ik zou zeggen zie foto's. Met name het meer heeft soms een jade groene uitstraling, schitterend. In dik anderhalf uur lopen we deze 7 km. Op ons eigen terras doen we ons daarna tegoed aan een stuk quiche en geroosterd stokbrood met Franse kruidenboter. En ja hoor, daar was die weer, de 🌞! Zo konden de stoeltjes nog even gebruikt worden. Wat weer een heerlijke dag...

1. Gerrit Eijzenga:
    12 mei 2022
    Tsjongejonge, wot moai allegjerre. Genietsje noch mar even lekker. Kommende wike krije wy ek waarmte hjir by us.

Groetnis fanut Minnertsgea.
  2. Janny:
    12 mei 2022
    Jim rûnom it wetter in rûntsje van sa'n 7 km, prachtich! Ik hjir yn Born rûnom it Julianakanaal in rûntsje fan hast 8 km, ek best aardich mei in lekkere temperatuur...sjoch foar foto's aanst mar efkes op Facebook 😎😘
  3. Gerrit:
    12 mei 2022
    Kijk kijk. Volgens mij is de vakantie en het uitrusten nu echt begonnen. Dat is vast ook fijn. Gewoon soms ff niets. Lijkt mij heerlijk.