Dagje relaxen...of toch niet!?

3 mei 2022 - Ouistreham, Frankrijk

Gisteravond kwamen we er bij het maken van plannen voor de dag erna achter, dat we meteen vanaf het begin van onze reis eigenlijk meteen 'vol gas' hebben gegeven. Met 8 campings in amper 11 dagen en op elke plaats natuurlijk iets doen, ondernemen, fietsen, bekijken en beleven was het na de reisdag van gisteren vanochtend vooral even niets doen! Even niet reizen maar rusten, niet racen maar relaxen. Ontbijtje met een bakkie koffie, wat lezen en puzzelen, nou ja dat wat die 50+ ook zo graag mogen doen 😂. We besluiten dan ook een 3e nacht bij te boeken op deze camping.

Helemaal niets doen is ook niet echt een optie, dus aan het eind van ochtend toch nog even de camper aan de voorkant wassen vooral insecten verwijderen en een klein biotex wasje doen in een emmer. Tussen de middag een warme hap zodat we 's middags (aha, daar was-tie al) een fietstocht konden doen.

Die 🚴tocht begon bij Swordbeach, 1 vd 5 landingsstranden en op nog geen 500 meter vd camping. We fietsten langs verschillende herdenkingsmonumenten en proberen ons, bij het uitzicht op het strand en de zee, een beeld te vormen van wat zich hier in de ochtend van 6 juni 1944 heeft afgespeeld en dat is eigenlijk niet te doen. In het inmiddels zonnige omstandigheden fietsen we 10 km door en slaan dan af richting hoofdstad van deze regio Caen. We fietsen via prachtige velden die in bloei staan, door het licht glooiende landschap en komen er achter dat de bewegwijzering uhhh...ja idd, op z'n Frans is: we belanden bijna op de grote vierbaansweg.

In Caen doen we een korte side seeing, kopen wat lekkere broodjes, vragen bij de  Touristique naar de juiste velo route terug en fietsen niet veel later via de haven langs het Canal Caen a la Mer terug naar de camping. Dat betekende wel 16 km rechtoe-rechtaan met een stevige windkracht 5 tegenwind!! De zon is er nog steeds goed bij, dus stoppen we halverwege om op een bankje de lekkere chocolade broodjes op te eten. Die calorie bommetjes konden we prima hebben overigens, want aan het eind van rit stond de teller gewoon weer op 50+ km.

Dat relaxen hebben we dan maar weer voort gezet toen we om een uur of half acht terug bij de camper waren...eerst een bakkie en dat kan nog lekker buiten in het zonnetje 🌞

1. Jan en Jelleke:
    3 mei 2022
    Ja, yndrukwekkend hè... Wy ha dr ek ris west. Mar fietspaad stiet net yn harren wurdenboek 😅
  2. Dirk en fimmy:
    3 mei 2022
    Vergeet inderdaad niet dat jullie ook vakantie hebben .
    Maar jullie zien weer prachtige dingen,blijf genieten
    Liefs Dirk en Fimmy 😘
  3. Herman anja:
    4 mei 2022
    Hoi weer heel wat gezien zo te lezen en wat tegenslagen gehad
    Ook zeker relaxen op vakantie belangrijk belangrijk
    Herman & anja
  4. Elly kruithof:
    4 mei 2022
    We vroegen ons af wanneer je een rustdag zou houden! Maar jullie hebben geen zitvlees , dus hop , op de fiets! Gezellig om het te lezen, zo doen we een beetje mee! Gr van ons🍀
  5. Gerrit Eijzenga:
    6 mei 2022
    Nou Folkert en Ingrid,

Wat een mooi verslag van jullie reis.
    Geniet er lekker van.
    Groet van Gerrit en Tessa.