Voor de 3e keer in Singapore

9 februari 2017 - Singapore, Singapore

09.02.17  Na een goede nacht in hotel Lavender, lekker rustig aan ontbijten. Daarna de stad in met als doel Singapore Zoo. We kennen de weg inmiddels omdat het ons 3e bezoek aan deze mooie en schone stad. Met de overvolle metro pakken we 15 verschillende stations om vervolgens 45 minuten met de bus, en boven de grond, uit te komen bij de Zoo. Het was inmiddels echt flink warm geworden, ruim boven de 30 graden. Het is een schitterende aangelegde dierentuin met een grote verscheidenheid aan dieren. Op het park was een, met alle respect, bejaardentreintje waar we normaal gesproken geen gebruik van zouden maken, maar met dit weer wel. Eerst maar even een volledige ronde zodat we alles rustig kunnen bekijken. Daarna wandelend langs krokodillen, tijgers, vissen etc. Halverwege even een bankje opzoeken in de schaduw, jeetje wat was het warm. Na 4 uurtjes hadden we zo goed als alles bekeken en namen we de route terug weer in omgekeerde volgorde. Bij ons hotel aangekomen konden we nog lekker even zwemmen en douchen. Toen moest toch echt de lange broek aan. Nou ja, maar rustig blijven een wachten in de lobby van het hotel op de taxi die ons naar het vliegveld zou brengen. Daar aangekomen kenden we de procedure wel. Inchecken hadden we al online gedaan dus was het een kwestie van koffers droppen en door de douane. Nog wat winkeltjes kijken en de laatste dollars opmaken bij een koffietentje. Daarna toch echt aan boord van ons vliegtuig voor een vlucht van ruim 13 uren!! Keken we toch wel een beetje tegenop. Voordeel was wel dat we 1 minuut voor middernacht vanaf Changi Airport vertrokken en na de warme maaltijd aan boord van een mooi toestel in de de slaapstand konden. We zaten in het middenpad en er zat niemand naast ons. Daardoor kon Ingrid zich een beetje opkrullen en een soort van liggende houding aannemen. Echt slapen lukt ons beide niet dus doden we de tijd met kijken van een film of spelen van games. Iets eerder dan de geplande aankomsttijd komen we om 6.30 uur aan op Schiphol Airport. Na 6 vluchten en in totaal bijna 40.000 km zijn we nu wel even uitgevlogen hoor. Het ontvangst comité bestond naast Marije & Robin ook uit een verrassing in de persoon van Fimmy. Ze kwamen echt net aanlopen toen wij door de deuren stapten, wat een timing. Met broodjes en water aan boord zetten we koers richting Workum voor onze laatste etappe; thuisbasis Workum.

1. K Groeneveld-Faber:
    11 februari 2017
    En dan weer terug in Friesland waar nog een klein beetje sneeuw ligt!
    Fijn dat alles goed is gegaan!!!
    En nu weer wennen aan het Nederlandse klimaat!
    Bedankt voor jullie verslagen en de prachtige foto's!
    Tot ziens!!!! gr van Korien Groeneveld
  2. Tina:
    Welkom thuis in Friesland
    Bedankt voor de prachtige verhalen en foto's
    Groetjes Tina
  3. Hanneke Steensma-de Boer:
    11 februari 2017
    Welkom thuis! Dank jullie wel dat wij mee konden genieten van al die prachtige plekken die jullie bezochten. Sterkte met het acclimatiseren. Binnenkort maar eens afspreken, want we zijn ook erg benieuwd naar alle verhalen.
    Groetjes, Evert en Hanneke
  4. Gerda Boekema:
    11 februari 2017
    Fijn dat jullie goed terug zijn in Friesland. De koffer vol met van alles en nog wat en natuurlijk fijne herinneringen. Die neemt niemand van jullie af. Lekker na genieten en tot ziens.
  5. Janny:
    11 februari 2017
    Wolkom thús...!!! Oant moarn...!!!
  6. Tineke Rypma:
    12 februari 2017
    Moaie ferhalen! No jammer dat it wer foarby is fansels.
    Wolkom thûs!
  7. Hanny ten Berge:
    12 februari 2017
    Fijn dat jullie er weer zijn na zo'n mooie reis-ervaring, ik heb genoten van jullie verhalen,tot gauw!