Museum bezoek in Sanur

7 februari 2017 - Sanur, Indonesië

07.02.17  Vanochtend vroeg de deur uit voor een rondje hardlopen. Wat je dan tussen 7.00 en 8.00 al niet tegenkomt!!! Een kleine impressie;

- honden, heel veel honden

- straatvegers: iedereen is bezig om met een soort hernia bezem z'n eigen stoepje op de boulevard schoon te krijgen.

- veel verschillende geuren en vaak indringende  wierook in combi met benzine en  rooster geuren

- veel locals die zich verzamelen meestal rond de eet tentjes

Nou ja, geen straf om daar je hardloop rondje tussendoor te doen. Na het ontbijt laten we ons door een taxi afzetten bij een museum niet ver bij ons vandaan. Maar omdat de temp om 10.00 uur al weer was opgelopen tot boven de 30 graden laten we ons brengen. Het museum met Balinese schilderkunst (Museum la Mayeur) was gesticht door een Belg die zich hier samen met zijn Balinese vrouw in de jaren '50 vestigde. Nou moet jeje hier van een museum niet te veel voorstellen hoor; binnen 10 min stonden wij weer buiten waarbij we bij de uitgang netjes een knikje maakten naar de medewerker. Dan maar rustig de boulevard aflopen richting app waarbij ik de fotohoekjes zo aan kon wijzen omdat ik er vanmorgen ook al langs gekomen was. Op de plaats waar we eerder al een crematie hadden gezien was er nu net weer één aanstaande om te beginnen. We hebben ons beperkt tot het aankomst ritueel wat er best wel indrukwekkend uitzag met een groot een kleurrijk bouwwerk waar de kist met daarin de overledene op 4 meter hoogte duidelijk zichtbaar was. Maar als je dan vervolgens ziet dat ze daarna het bouwsel op de brandstapel gooien waar even later het vuur mee wordt aangemaakt......klopt, genoeg en snel doorlopen. Onderweg worden zoals de hele week al heel vaak aangesproken voor massage, een taxi, een excursie of 'come in my shop'. De benadering was een paar keer dusdanig agressief dat ik 'even moest blijven staan' om duidelijk 'no Thank you' te zeggen: het hielp. Daarna hebben we ons weer lekker door de zon laten verwennen. Onderweg kwamen we ook nog een Fries tegen die voor zijn beroep kok was en ons een eetadresje gaf voor onze laatste avond. We hebben gegeten in een Warung. Dat is een vaak heel klein Indonesisch restaurant met goed eten, en dat klopte!! 's Nachts om 23.59 nog inchecken voor onze vluchtvan Singapore naar Amsterdam want dat kun je48uur vantevoren doen en we vliegen overmorgenom 23.59 uur terug. Helaas was zo goed als alles al vol. Nou ja, we zien het wel. Morgen onze laatste dag Bali en dan 's avonds vliegen naar Singapore.

1. Riek:
    8 februari 2017
    Genoten van de verhalen , ik ga de verhalen missen als jullie straks terug zijn.
    Een goed vlucht terug en misschien ligt er dan nog een restje sneeuw hier voor jullie.
    Bedank voor het delen van jullie ervaringen.
    tot ziens,
    Riek
  2. Thomas Pheifer:
    8 februari 2017
    Bedankt voor jullie reisverslagen. Erg leuk om te lezen. Goede terugvlucht. Groet Thomas Pheifer.
  3. Gerda Boekema:
    8 februari 2017
    fijne terug reis, erg leuk om jullie verhaal te lezen bedankt
  4. Wikke:
    8 februari 2017
    Mooie verhalen. Wat gaat de tijd snel. Voor je het weet.....
    Goede reis !
  5. Janny:
    8 februari 2017
    Time flies when you're having fun...dat zullen jullie kunnen bevestigen F&I...prachtige verhalen, super foto's, mooie en bijzondere ervaring rijker...wat een rijkdom erbij in jullie herinneringen...we horen de verhalen en zien de foto's graag nogmaals voorbij komen...in Warkum...oant rap! Leafs fan ús ♡
  6. Cor:
    8 februari 2017
    Nog even lekker genieten samen de laatste dagen. Leuk om de avonturen te volgen. Je kijkt er gewoon naar uit. Is meteen het reisverslag met de foto's ook klaar.
    Tot zondag! Goede reis terug x
  7. Tina:
    Goede reis terug
    En bedankt voor de prachtige verhalen
    Xx
  8. Sander:
    8 februari 2017
    En sa fleane de wyken om, mar inderdaad wol in hiele erfaring ryker. Prachtige ferhalen mei in soad herkenning, je krije d'r gewoan wer sin yn om dy kant út. Genyt fan jimme lêste dei en in goede reis werom