Hoi An - workshop koken

11 augustus 2018 - Tân An, Vietnam

Vandaag hebben we een keuze programma. Eén groep vertrekt naar de tempelcomplexen van My Son. Wij hebben wel genoeg tempels gezien en gaan er zeker nog genoeg zien. Daarom kiezen wij voor een kookworkshop op het platteland. We vertrekken om 9.30 uur per fiets naar het platteland. Fietsend tussen de rijstvelden zijn we 20 minuten later op de plaats van bestemming. Daar krijgen we een jasje aan en gaan 'werken op het platteland' en wordt er ondertussen via een soort quiz gevraagd wat we zien, ruiken of proeven. Terug in de open kookstudio (geheel gemaakt van bamboo) krijgen we eerst een fijne nek- en voet massage. Daarna aan de slag met rijstflensjes maken, springroles (loempia's) maken en bakken, garnalen bakken en tot slot kerrierijst pannenkoeken bakken. Was harstikke gezellig met ons groepje van 5 (Henriëtte, Bolan, Rianne, Ingrid & Folkert) maar het was wel een simpele voorgeprogrammeerde workshop. Iets meer uitdaging hadden we wel aan gekund maar ach, het gaat ook om het idee. Zo vaak ben je niet aan het koken op het platteland van Vietnam...toch 😀. Tot slot kregen we nog rijst met heerlijke vis. Met ons buikje rond nemen we afscheid van deze familie en fietsen we terug naar ons hotel. We hebben lekker een vrije middag en besluiten om.....NIETS te doen. Een beetje ons blog bij werken en vanavond de stad in. Niet te laat terug want morgen moeten we 5.30 op omdat we vroeg moeten vliegen van Hoi An/Danang naar de hoofdstad van Vietman, Ho Chi Minh City, het vroegere Saigon.

1. Cor:
    11 augustus 2018
    Veel plezier in Saigon. Druk maar erg leuke stad!