Met de sampans varen en binnenlandse vlucht naar Hue

7 augustus 2018 - Phú Thành, Vietnam

Vannacht hebben we op een soort zachte betonplaat geslapen. De mensen schijnen hier van harde bedden te houden. Ik heb prima geslapen, Ingrid had er wat meer moeite mee. Na het ontbijt moesten wij als enigen van de groep uitchecken en de koffers meenemen omdat wij aan het eind vd middag terug gaan naar Hanoi om van daar uit door te vliegen naar Hué. De rest neemt de nachttrein, zagen wij niet als een meerwaarde. Morgen maar eens kijken wat de ervaringen zijn.
Vervolgens gaan we eerst naar het platteland reizen om in natuurgebied Van Long Nature Resere in kleine bamboe bootjes (sampans) door dit prachtige natuurgebied te varen. Het was met het wegvallen van de wind net een openlucht sauna 😅. Na anderhalf uur rijden we door naar de historische stad Hao Lu, de hoofdstad van Vietnam ten tijde van de Dinh- en Le dynastieën. Onze gids weet heel veel over de geschiedenis van zijn land en weet daar prachtig over te vertellen.
Daarna tijd voor een heerlijke lunch wat hier in Vietnam gelijk staat aan een warme maaltijd. Vervolgens gaan wij tweeën in onze reisbus van de 1e paar dagen samen met de chauffeur terug naar Hanoi. We zijn nog maar net onderweg of het begint giga te regenen, we moeten er bijna even van stilstaan. In Hanoi aangekomen verbazen wij ons weer over de chaos in het verkeer, echt niet normaal zeg!! Het inchecken en de vlucht van een uur verliepen voorspoedig en op het vliegveld van Hué stond onze taxi al klaar om ons naar het hotel te brengen. Wat krijgen we hier een schitterend grote kamer zeg, wow! Eerst maar even lekker zwemnen op de 6e etage in een klein zwembadje. Na een heerlijke douche op de kamer nog even de stad in. Komen we ondertussen toevallig nog een Nederlands stel tegen waar we gezellig wat mee drinken.Ook de was even ingeleverd, want de t-shirts nemen heel wat zweet op.