Op de grens van Italië en Frankrijk

12 oktober 2018 - Fornaci, Italië

Na 4 dagen is onze camping aan zee bijna een vertrouwde plek geworden. We hebben op een foto gezien hoe enorm druk het hier zomers is. Daar hebben wij gelukkig niets van gemerkt. Na het afrekenen en een Ciao areverdeci vertrekken we verder Westwaarts richting de grens van Italië en Frankrijk. Eerst maken we snelle kilometers via de Autostrade naar Genua. Het gaat dan wel lekker snel via die tolwegen maar je betaald er ook behoorlijk voor zeg. Nou ja het is vakantie dus klaar. Bij Genua krijgen we toch wel te maken met omleidingen door de stad ivm het ongeluk afgelopen zomer door het instorten van een stuk weg. Wij zien de gevolgen duidelijk met een enorme hoop asfalt en een abrupt afgezaagd stuk weg...
Het plan is om na Genua de kustroute te nemen door de mooie dorpjes van de bloemenriveira die je vanaf de Autostrade van afstand ziet liggen. Omdat het best warm is met 28 graden houden we onderweg even pauze bij een winkelcentrum, met de bedoeling om in de supermarkt eten voor vanavond te kopen. Maar dan zien we een Sushi restaurant waar we meteen gebruik van maken dmv een goeie lunch aanbieding. En hier weer zo'n grappige lopende band waar je zelf de schaaltjes af kon pakken. Daarnaast kon je nog losse gerechten bestellen maar door de grote variatie die voorbij kwam was dat bijna niet nodig. Buikje vol, supermarkt kunnen we overslaan en...doorrr. Echt schitterende dorpjes kwamen we door met vaak een boulevard met palmbomen en veel bloemen. Maar doordat het nogal druk was schoot het niet echt op. Nou dan eerst maar één strandje meepakken. Snel omkleden in de camper (best handig), weg oversteken en een uurtje genieten van het strandleven. Daarna door voor de laatste 110 km voor vandaag. Maar na een half uur roepen 'wat is in hjir moai net' waren we nog maar 20 km verder. Dat schiet niet op, dus toch maar afslaan naar de Autostrade. Rond 5 uur een plekje opgezocht bij een camping Por la Mar vlak bij de zee in het plaatsje Latte. We drinken wat op een terras 2 meter van de Middellandse Zee, met prachtig uitzicht.  Na een lekkere douche natuurlijk Ingrid haar moeder gebeld, want die vandaag 72 jaar geworden. Daarna plannen gemaakt voor morgen: we gaan een bezoek brengen aan Monaco!