Bijna 4500 km op de teller

27 januari 2017 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

27.01.17 Eerst nog even het verhaal over het pinguïns spotten van gisteravond. Na het eten zijn we nog even wat gaan toeren met de camper om vervolgens 20.30 een mooi plekje vlak bij het strand te zoeken. Zo stonden we 'first row' om te zien hoe al die kleine dwerg pinguïns (blue penguin) het strand op zouden komen. Ons Huisje bij de hand dus maar ff een bakkie doen .een uur verder nog geen halve pinguïn gezien, laat staan een hele. Het werd inmiddels al donker en inmiddels had zich een vrijwilligster van de pinguïn brigade zal ik maar zeggen op de kade gemeld. Met haar op zoek langs de rotsen om te kijken en jaaa, daar zagen we er eerst 1 en later nog 2. Het zijn wel kleine schatjes hoor. Nou, dat avontuur ook weer beleefd.

Dan over de dag van vandaag. Die konden we vandaag, net als gisteren, lekker in een zonnetje beginnen met een ontbijtje; oud brood in de broodrooster, dikke prima! Vervolgens hebben we ons culturele hart laten spreken en zijn we op aanraden van de campingeigenaar het Aigantighe museum in geweest. Een soort galerie in een prachtig oud historisch gebouw met eigentijdse maar ook oude schilderijen van verschillende stijlen. Ingrid ( en ik zeker ook) vond het vanuit haar hobby zeer de moeite waard en werd erg geïnspireerd, dus hier en daar een foto maken om het thuis nog eens rustig te bekijken. En misschien wel met de cursisten en schilderleraar Henk J te bekijken. Daarna nog snel de plaatselijke supermarkt bezocht en door op onze reis naar ons bijna eindpunt,Akaroa. In de supermarkt valt op dat er veel bakken staan waar je iets in kan doen, bv. Het rode kruis en voedsel voor zwerfdieren. Ook zie je overal collectebussen staan voor allerlei doeleinden. Akaroa is een plaatsje aan de kust op ongeveer 85 km van de hoofdstad Christchurch. We kozen het laatste gedeelte voor de toeristische route en dat was dus weer flink bochten maken door de bergen. De beloning was daar toen we vervolgens aankwamen bij een mooie baai. Daar een camping gezocht en gevonden. We konden nog lekker buiten zitten voor een borrel met een 'hasse-bassie'. Dit bleek chips te zijn met salt en vinegar, dit was zo zuur en niet lekker, dat we de zak weggegooid hebben. Vervolgens trok het wolkendek weer dicht en op het moment dat ik dit verslag maak hebben we vanuit onze camper een prachtig uitzicht over de baai...wat is het camper leventje toch heerlijk...