1e reisdag vlucht SQ323 Singapore Airlines

30 december 2016 - Singapore, Singapore

Vrijdagmorgen na een vlotte incheck zaten we om 9.45 uur in het vliegtuig. Helaas duurde het erg lang voor er wat beweging in kwam. Na een uur werden we van het platform gereden, we dachten ready to take off.....maar helaas na een half uur reden we weer terug. Er zat teveel ijs op de vleugels, die werden eerst behandeld. Mensen om ons heen begonnen ongeduldig en hongerig te worden.... WIj hadden hier geen last van, Ja een echte fries heeft altijd broodjes in de tas, ha,ha. NA 3 uur wachten dan eindelijk de lucht in. Al snel kwamen de maaltijden door. In iedere stoel zat een TV schermpje waar je keuze had uit wel 90 films. Onze 'buurman' Anthony die aan het gangpad zat werd geraakt door een stewardess met de maaltijdkar tegen zijn knie. Ze kwamen wel 10 x sorry zeggen en kwamen hem (en ons) steeds drinken en lekkere dingen brengen, zodat ze geen claim kregen wegens kniepijn. Na 12 uur vliegen werden we opgehaald met en taxi die stond te wachten met een naambordje. Gelukkig konden we in het hotel Royal Newton meteen een kamer krijgen (na aandringen) want er zat een wachtrij. Anders hadden we nog 3 uur moeten wachten tot alles schoon was. Na een kort dutje met de metro de stad in, immens groot en heeeeeeel warm en vochtig. Bij de Marina Bay stonden om 17.00 uur al mensen met picknick manden om een mooi plaatsje te bemachtigen. Na een paar uur was de energie er al weer aardig uit, dus nog even naar het hotel voor een hazenslaapje. Om 22.00 uur zijn we weer op pad gegaan voor het vuurwerk. Werkelijk iedereen staat hier met zijn mobiel in de hand selfies te maken en te filmen, niet te geloven! Om 24.00 uur HAPPY NEW YEAR. Je zag hier niemand elkaar zoenen zoals bij ons het geval is. Het vuurwerk was enorm, jammer dat er veel smog was, de helft was niet te zien. Om 1.00 uur weer terug in het hotel en proberen de jetlag te negeren.

1. J.H. Dijkstra:
    2 januari 2017
    Hallo Folkert en Ingrid,
    Hier is de mist weer vertrokken en is het zonnig met af en toe een bui, wel is het stil in Workum, er wordt minder hard gelopen, gezwommen en gewandeld, hopelijk kan Folkert zijn energie daar ook kwijt, we horen het ter zijner tijd, hier is verder alles goed !!!
    Hartelijke groeten en geniet van de reis. Jetse en Minke.