City Tour Singapore

2 januari 2017 - Singapore, Singapore

Vanmorgen alweer vroeg uit de veren...we hadden een City Tour geboekt.
Dit bleek al om 8.30 uur te zijn. Dus snel even ontbijten en klaarstaan in de lobby. Het is alweer erg warm 32 graden in de schaduw, de luchtvochtigheid is erg hoog. Pfffff....dat is wel even wennen. Maar we zijn hier nog maar 1 dag dus even doorzetten.
In Singapore zijn helemaal geen daklozen omgerekend kunnen ze hier een kamer huren voor 30 euro per maand. Ook gaan ze hier later met pensioen minimaal 70 jaar en werken de oudere mensen allemaal door om hun pensioen aan te kunnen vullen. Bv.Bij de metro zag je veel 70 plussers staan om info te geven. Ook de taxichauffeurs waren meestal boven de 65 jaar.
De huizenprijzen zijn hier ook de pan uitgestegen, er worden huizen opgekocht voor een paar miljoen, alles afbreken van de bouwplaats en daar een grote flat met appartementen neerzetten is hier een goede investering op langere termijn. De huurprijzen zijn ook niet te betalen, ook voor de winkeliers.
Eerste busstop is Marina Bay, deze hadden we al gezien, maar nu even van de andere kant op de foto gezet. We waren niet de enige die hetzelfde idee hadden. Volgens de gids liepen hier al 800 mensen de zelfde foto's te maken. Volgende stop van 25 minuten, een oud boeddhistische tempel. In onze ogen heel erg kitch, er werd veel wierook gebrand. De volgende stop is een botanische tuin Orchid Garden.
Een prachtige tuin met veel verschillende orchideeën en hup na 3 kwartier weer in de bus.
Na 3,5 uur bezweet en hongerig maar even de Mall in voor een lekker broodje kip.
Onze elektronische sleutel van de deur werkte niet meer, een schoonmaakster heeft ons even binnengelaten. We gingen eerst maar weer even liggen, de warmte nekt je energielevering behoorlijk. Na 2 uurtjes slaap en een kopje koffie waren we een beetje bijgekomen. We konden vanmiddag toch de deur toch niet uit, een enorme stortbui en onweer hield ons echt wel tegen, daarom maar even een uurtje WiFi gekocht voor 8,60 SGD ( ongeveer 3,60 euro) en meteen de foto's erop gezet met het eerste verhaal. We knijpen onszelf af en toe van....OK vrijdag bij -1 graden vertrekken en vandaag met de witte beentjes op slippers door de grote City van Singapore lopen.
Nog even wat sushi gehad hier vlakbij het hotel, ze hadden een lopende band die langs de tafeltjes gingen, je mocht er zelf wat afpakken wat je lekker leek.
Voor nu... de wekkers (telefoons) zijn gezet om 5.15 uur, we worden 6.15 uur opgehaald. Er ligt een pakketje van ontbijt klaar beneden, wat het precies is deden ze wat vaag. Morgen vliegen we verder met onze reis naar New Zealand. De vlucht duurt 9 uur 45 minuten, we vliegen met New Zealand Air.

1. Gerrit:
    2 januari 2017
    Bedankt voor de info, weet ik dat ik hier weer goed zit met mijn pensioen. of moet ik toch nog naar Griekenland ? :-) veel plezier verder.